Får ingen hjälp, vill dö

Bor med mina föräldrar och min lillebror, och kommer göra det minst 2 år till, då jag måste gå ur skolan. De har fysiskt och psykiskt misshandlat mig hela mitt liv, men det är senaste året jag har tagit tag i det. Fått stöd från sjuksköterskan på skolan, och även pratat med en kurator på ungdomsmottagningen, därigenom har jag fått kontakt med soc. Soc kan inte hjälpa mig, även fast jag har berättat allt, även att jag är självmordsbenägen (fick dock höra att "du verkar ju vara förståndig"). De erbjöd stödboende men min pappa tyckte det var för dyrt och vägrar (vet att vi har råd). Klarar verkligen inte att bo kvar hemma (har ingen kompis jag kan bo hos, och egen lägenhet/rum hos någon är ur bilden). Vad kan jag göra?
 Svara
Användare

Svar: Får ingen hjälp, vill dö

Hej,

Har du fått någon hjälp ännu eller är din situation densamma som när du srev inlägget?
Varma kramar //Veronica
Svara
Användare

Svar: Får ingen hjälp, vill dö

Hej! Du måste få hjälp.Har du ringt Bris? Om inte, gör det.
De hjälper ungdomar som mår dåligt: telefonnr 116 111

Det är märkligt att du inte fått mer hjälp av Soc. Du kan be att få träffa en annan handläggare och om det inte funkar , be att få namn och kontaktuppgifter ( mejladress och telefonnummer) till din handläggares chef. Mejla chefen och skriv det du skriver här, så borde du få hjälp.

Besök också din vårdcentral eller BUP direkt , barn och ungdomspsykatrin, du får adress kontaktuppgifter om du ringer 1177, vårdupplysningen. Och försök gärna prata med en av dina föräldrar enskilt och förklara hur dåligt du mår. Alla föräldrar älskar sina barn men somliga är dåliga på att visa det. Om du allvarligt funderar på att ta ditt liv, ringer du 112. Skickar en stor varm kram, kärlek och en skyddsängel till dig. Det kommer bli bättre ❤🙏 / Ylva
Svara