Användare

Muskelsmärta.

Hej.
Jag har under några år utvecklat en smärta i mina armar som börjar oftast i deltoideus och sätter sig i biceps/triceps och underarm. Det molar, känns ibland som musklerna vill slitas sönder när jag tränar. I början när detta kom så hade jag hela tiden inflammationer i kroppen (vad jag tror) och infektioner (halsfluss,pneumeni, sinuit) och var tvungen att äta arcoxia, doxiferm, doxicyklin). Jag har senaste året blivit behandlad av mineralterapeut för en slö sköldkörtel och även binjurar. Denna behandling har gått baklänges för mig sen några månader, fungerar inte så effektivt längre. Min smärta kan sträcka sig ända ner i mellen mina fingrar, oftast vänster hand. Jag behandlar själv med gurkmeja/svartpeppar blandning och ingefära. Det fungerar lindrande men gör mest nytta på immunsystemet. Jag har tränat i 38 år, är 49 i år och träningen är mitt liv, skulle inte existera utan den. Jag är sjukskriven sen 14 månader för utmattnning. Känner någon igen sig så är HAN ELLER HON välkommen att kontakta mig. Med vänlig hälsning ...
 Svara
Bia
Användare

Svar: Muskelsmärta.

Hej Aropean,
Jag har under många år haft problem med armarna, förutom huvudvärk och en massa andra symtom. Träffade en smärtläkare i fredags som menade att problemen kommer från nacken att det är nerver som ligger i kläm som ger värken i armarna. Har du andra problem än värk i armar?
Svara