Borderline - tomhetskänslor

23-årig malmötjej. Ny här, nydiagnosticerad med borderline (och mild form av bipolaritet). Står i kö för enskild terapi på allmänpsyk, men en kö är en kö..

Främst väldigt stora problem med relationer och sjukt stor kontant känsla av tomhet inuti. Har insett att jag gång på gång försöker fylla tomhetskänslan med relationer och att bli beroende av bekräftelse och att bekräfta min partner. Gör exakt likadant nu och är väl vad som kan kallas klängig. Får ångest och blir superledsen om han ex inte svarar på mina meddelanden eller inte hör av sig. Får för mig att han inte tycker om mig längre, inte bryr sig osv. Startar ofta konflikter och diskussioner pga detta.

Vill mest veta om nån känner igen sig. Och vad man kan göra. Känner mig bara extremt misslyckad relationsmässigt. Snubben jag träffar nu är ju guld och vet inte om jag fixar att förstöra en relation till.
 Svara
Användare

Svar: Borderline - tomhetskänslor

Hej!

26-årig Malmötjej här. Står själv i kö för utredning av borderline, men har redan en psykologkontakt på allmänspyk (vi verkar ha motsatta ingångar...) Skulle gärna prata med dig om hur du upplever diagnosen, symtomen osv. Känner igen mig mycket mycket väl i din beskrivning.

Kanske kan vi utbyta mail?
Svara

Svar: Borderline - tomhetskänslor

Känner igen mig så väl! Dock har jag aldrig lyckats behålla en relation (varken kärlek eller vänner), men skulle gärna vilja och behöva prata med någon som är i samma situation. Jag byter gärna mejl med er båda om ni vill?
Svara
Användare

Svar: Svar: Borderline - tomhetskänslor

Känner igen mig så väl! Dock har jag aldrig lyckats behålla en relation (varken kärlek eller vänner), men skulle gärna vilja och behöva prata med någon som är i samma situation. Jag byter gärna mejl med er båda om ni vill?
Hittade forumet igår. Inombords dör jag hela tiden fast det inte är sant. Gör så ont att göra tvärtemot vad jag drömmer om. Varje gång jag får något fin som jag vill ha kvar så krossar jag det så hårt.

Hur gör du för att stå ut?
Svara