Användare

Erfarenheter av 5-HTP?

Hej,

Ny på forumet så hoppas jag gör rätt. har börjat läsa mer och mer om 5-HTP och är just nu beredd att pröva allt. undrar emellertid om någon här har några personliga erfarenheter av detta?

Jag är nämligen lite orolig för biverkningarna och om det verkligen fungerar så bra som det sägs.. känns lite överdrivet bra effekter för att vara ett "kosttillskott". men som sagt, om någon här kan chippa in med sina erfarenheter hade det varit toppen! :)

ha en bra december månad!
 Svara
Användare

Svar: Erfarenheter av 5-HTP?

Hej, förlåt för sent svar men 5-htp hjälper bra mot depression. Vissa kan behöva ta det på kvällen då man kan bli sömnig av det. 5-htp (Ökar serotoninet) bör kombineras med L-tyrosin (Ökar dopaminet i hjärnan). Komihåg att det kan ta tid att få effekt så sluta inte direkt. Man ska inte kombinera 5-htp med antidepressiva
Svara
Användare

Svar: Erfarenheter av 5-HTP?

Hejsan
Hur får man tag i 5-htp? Skriver en läkare ut det?
Svara

Svar: Svar: Erfarenheter av 5-HTP?

Hejsan
Hur får man tag i 5-htp? Skriver en läkare ut det?
Hej! Jag har det hemma och tog det tillsammans med L-tyrosin ett tag. Det är lätt att köpa på internet, sök bara på google så hittar du säkert :)

Jag kan inte säga om det hjälpte för jag avbröt tidigt då jag fick antidepressiva. Men det jag kände av efter ca 1 v var bättre koncentrationsförmåga och minne, även lite darrig och överaktiv. Kändes som att jag ville röra mig mycket mer än vanligt.
Free mind
Svara