från Stroke.se

Artikel: Riskfaktorer

Har du en ökad risk för att drabbas av stroke? Här under följer olika riskfaktorer som kan leda till stroke – ju fler som stämmer in på dig desto högre risk har du att drabbas av stroke. Läs hela artikeln
 Svara
dasoda
Gäst

Artikel: Riskfaktorer

Hej jag undrar om en tia kan försvinna utan läkarvård
Svara
Användare

Svar: Artikel:Riskfaktorer

ja alltså, ja tror det kan det, men jag skulle inte våga råda dig till att inte söka läkarvård (?)
Svara
Inger Nilsson
Gäst

Varningssignaler på stroke

Mycket bra information!

Vänligen,

Inger Nilsson
Svara
Användare

Svar: Varningssignaler på stroke

Mycket bra information!

Vänligen,

Inger Nilsson

Trots att allt tyder på TIOR de 15-20 gånger mitt högra öga slocknat de sista 4-åren har otaliga utredningar inte kunnat konstatera att så varit fallet. Ej heller har röntgen av halspulsådern visat onormala saker, därför anses jag färdigutredd. Ögonläkaren såg ingenting som borde få mitt öga att slockna. Jag är förmodligen inbillningssjuk fast ögat fortsätter att slockna.
Svara
Användare

Svar: Artikel: Riskfaktorer

Man kan ju undra om det är av leda, överfullt på akutmottagningen eller sömniga syrror på akutens telefonlinje man hamnar hos när man ringer akuten, i stället för att gå dit sittandes i 8-10 timmar helt i onödan.
Det sista jag vill är att gå till tråkiga akutmottagningar där man får liggsår av allt väntande till ingen nytta, därför undviker jag det till varje pris.
Samtidigt behöver man ju inte själv hjälpa till att dö i förtid, därför ringde jag igår kväll (Lördag) vid 23.00 tiden till akuten för helt nya saker hänt sedan morgonen som jag inte kände igen.

När jag vaknade vid 08.tiden efter en god natts sömn kände jag en enorm trötthet välla över mig så jag sov en timme till som visade sig blev två. Fortfarande lika trött hasade jag mig in i köket där jag drack mitt morgnkaffe. Jag märkte också att jag hade en molande huvudvärk som aldrig haft ont i huvudet.
Med möda diskade jag upp och skyndade mig in i vardagsrummet där jag slocknade i läsfåtöljen och vaknade efter ett par timmar. Ihop med huvudvärken kände jag av ett illamående. Jag visste sedan tidigare att man sparkas ut från akutmottagningen om man går dit som inbillningssjuk (Hjärtflimmer och misstänkta tior) så det blev inte tal om att gå dit.
På kvällen efter kvällsduschen ringde jag till akuten där jag berättade om den extrema tröttheten, huvudvärken och illamåendet. Man svarade irriterat. Det är inga onormala fel på dig. Klart slut.

Så är det med oss inbillningssjuka.
Svara