Användare

Hudproblem deluxe!

Jag har dragits med hemsk hud i ansiktet i tre år nu, det blir nästan bara värre och värre.
För 3,5år sedan så var huden på kinderna bara lite torrfnasig och kunde som fjälla lite. Foundation var helt otänkbart för att ansiktet sved om jag tog på det på nytvättat ansikte och om det inte sved så syntes torrflagorna.
Sen 3år tillbaka så här jag mer som bölder, variga små och mellanstora kräk som dessutom gör fruktansvärt ont och blöder när dom går sönder och blir djupa gropar. Det är i stort sett bara kinderna som är drabbade och ömma.
Huden är ständigt röd och blir jag upprörd/ansträngd så bränner kinderna och börjar klia.

Ingen läkare vågar ställa diagnos och pga astmautredning så har jag ätit kortison i två veckor och mitt ansikte har sett helt underbart bra ut! Nu är det dag tre/fyra utan kortison och ansiktet svider som bara den, det är rött och redan dagen efter så hade jag börjat få tillbaka finnarna..

Förutom att ett jobb nu står på spel så mår jag så oerhört dåligt över att folk konstant frågar vad det är jag har i ansiktet och känner mig mest bara äcklig.

Jag kan inte däremot inte länka någon bild på kinderna hur mycket jag än försöker..
 Svara