Användare

Ej lyckad axel operation

Ej lyckad axel operation
Sona För mindre än en minut sedan.

Hej..
Jag har ett stort problem som har levt med sen 1995 då jag svimmade o ramlade bakåt på asfalt.
Jag fick hjärnskakning och min axel hoppade ur led, men vad gäller axel visste ingen om då jag va sängliggande 28 dagar av stark hjärnskakning.
Efteråt började jag upptäcka svullnad o missfärgningar på handen vid ansträngning av höger arm, jag gick 6 år med detta med värk, svullnad, missfärgningar och Axel hoppar ur led o det enda svaret jag fick var att man kan se att du har en skada men tyvärr kan vi ej göra nåt åt det.

DET ÄR NÅT DU FÅR LÄRA DIG LEVA MED!!!!

År 2002 åkte jag till Libanon och passade på att träffa en ortopedläkare som jobbade i Ryssland,han undersökte mig o va förbryllad över att jag ej har fått hjälp än med min axel o gav mig en ordentlig svar på vad som pågick och pågår i min axel samt hur allvarligt läget är och det var?

Akut operation då min min hängde med ligamenten, senor o musklatur o hade inget fäste alls från skolan då den var platt, då Axeln hoppade ur led åt alla håll..

Jag reste tillbaka hem med en remiss o blev opererad 3 månader senare på ST:Görans sjukhus i Stockholm, innan operationen sa kirurgläkaren att de e en vanlig operation o att han ger 70 av 100 lyckad operation.
Jag genomgick operationen vaknar upp o fördes till ett rum fick stanna 5 dagar jag hade en stabileringsställning av metal vägde 4 kilo så jag ej skulle kunna rotera armen utåt eller inåt, nu till överraskningen som kom när jag träffade läkaren efteråt då han såg blek och inte lika intusiastik ut som innan.
Och säger att hade han vetat exakt hur det låg till innan han öppnade skulle han ej ha ens gett mig 40 av 100 lyckad operation, men han gjorde det han kunde som var att ta sönder och forma om samt flytta fram skålen o sedan förkorta senan 2 cm då den var uttöjt samt sönder sliten o sedan fläta till musklaturen för att ge den stabilitet bakom.
De va öppen kirurgi förresten en 15 cm öppen sår bak i axeln!

Nu till rehabiliteringen som skulle ta 2 år gjorde allt som behövdes göra efter dem tog bort ställningen för att töja ut senan samt kunna rotera ut o in, de tog 8 månader innan jag började märka nåt va fel igen när började använda armen.
Jag började få muskelspasmer mellan skulderbladen o jag flög i taket av smärtan hade muskelspänningar o brinner, sticker o känsla av domningar samt myrkrypningar i enda ner till fingertopparna..

Jag var ensamstående o hade 1 barn samt jobbade på restaurang.

Nu är det 2016 o jag har fått besked sen länge att min axel operation ej är lyckad då den är fortfarande ostabil, skålen är flyttad för långt fram då jag ej kan lyfta axeln mer än bröstnivå o höger armen är hänger mer än vänster på grund av att jag har en död musklatur under skulderbladen på höger sidan som ej kan stärkas o att jag har använt mig för att lyfta armen av musklaturen ovan den musklatur som är kopplad från nacken o ut mot axeln..
Jag har nu fått muskelskador, nervinklämningar, kroniska muskelspänningar som ej släpper o det ställer till att mina kotor i nacken flyttas ur led även atlaskotan som har ställ till med konstant yrsel attacker speciellt när jag ska böja mig framåt o ligga ner, nystagmus i båda ögonen fick första skrovet sommar 2012 blev inlagd 26 dagar..
De va inte kristalsjukan eller balansnerven visat nedsatt hörsel på vänster sida bara, dem vet ej vad de beror på för ärligt talat så e sjukvården skit o man kommer ingenstans med läkare som ej har tillräckligt med erfarenhet..

För allt jag har gjort en att leta mig själv fram via nätet vad mina problem kan bero på o ber läkare skicka mig dit o hit o ändå kommer jag inget vart med nåt, kanske ska börja tänka åka utomlands för bättre vård man blir så förbannad och jag hoppade du förstår hur det känns för mig.

Jag är en kvinna full med drömmar o kompetenser o har så mycket jag vill göra men kan inte, min själ går inte ihop med min kropp..

Mina problem finns kvar o kommer att finnas kvar hela livet ut o ingen erbjuder mig ens en lösning 50/50 att kunna leva normalt trots dessa problem, kiropraktor har jag själv varit i kontakt med o JA en hjälp som underlättar veckovis 1 gång men de kostar oxå 390kr då han är privat o kan endast ta på landsting 3 gånger per år.

Det är nåt landstinget borde bekosta åtminstone som står i skuld till mig då dem ej levererat det dem lovar..

Dem säger att jag behöver en till operation men dem rekommenderar ej det, så här står jag o undrar vad finns o göra i miTT läge just nu som lider dagligen med värk,kroniska spänningar, yrsel, depression och ångest på grund av kronisk stress samt måste ta hand om 2 mer barn,familj i min vardag!

Kan ej jobba o har inget sjukpenning eller hjälp från vården att få nåt att kunna leva normalt med de ekonomiska biten heller, och det tär sönder familjen då min man måste jobba för oss båda o vi ser han knappt o jag ej kan få hjälp från han heller då ute o inne funkar inte ihop..

Jag glömde nämna att jag är 36 år gammal och 20 år har jag fått leva ett helvetes liv o mera e på väg..
 Svara