Användare

Svar: Jag fick min första panikattack för någon dag sen, det är vad läkarna säger så...

Som sagt jag fick min första panikattack för några dagar sedan och jag är så rädd över att det ska hända igen... Min mamma och pappa är så irriterande för dom ifrågasätter massa saker jag gör som säkert inte ens har med saken att göra. Jag vet att dom bara menar väl men varje gång dom drar upp något så mår jag bara dåligt och blir rädd över att det ska hända igen... Mamma ger mig massa råd vilket är bra, hon är bra på att känna igen sina panikattacker och hon verka veta hur man hanterar dom så hon hjälper mig på något sett iallafall. Min fråga är bara (om någon kan svara på den ens), kan man dö av en panikattack? för nu när jag fick min första så fick jag koldioxidförgiftning och jag började krampa (även tappa känsel i kroppen) och jag fick väldigt mycket ryck i kroppen som om det blev en kortslutning. jag bara undrar om det är någon där ute som är erfaren inom området och vet svaret på min fråga.

Svar till dig:

Kanske du redan är klar med det jag skriver men försäkerhetsskull skickar jag ett svar!
Det är viktigt att du har kontakt med en läkare, som en på vårdcentralen. En gång gick jag direkt till akuten på psykiatriska. Ibland kan de hjälpa en. (Men ibland förstår dom ingenting!) Panikattacker är inget man dör utav, för det finns just hjälp inom vården. Läs om problemen du har ute på internet, men dyk inte ner i beskrivningarna, utan att hålla ett avstånd, är mycket viktigt. Du ska själv ta kontakt är mitt förslag, för du är redan stark som här har beskrivit din attack. Ring och beställ tid till doktorn. Att gå dit SJÄLV är bra. Av din beskrivning med dina kramper -det kan vara epilepsi (som är mycket vanligt hos människor, men det talas inte om det...). Jag skakar och svimmar. Har haft ångestattacker och är bipolär 1. Se det som en erfarenhet, att det inte är alla som varit med om dessa upplevelser. Även om de är mycket ruggiga. Mediciner finns!
 Svara