hur når jag fram till dom som inte förstår?

levt i en depression flera år och har tagit alkohol som en utväg för att bara glömma och mått bättre för studen.
la i mig själv på avgiftning för att få ut allt ur kroppen.
men det tråka är att man vart ju klassad på en alkoholisera ung person utav vissa personer bara för att man la in sig själv.

av mina nära vänner har jag alltid fått stöd men från en viss sida av släkten det alltid vart negativt. (min mamma förstår men min pappa förstår inte hur man kan må dåligt)

mår ju bättre i dagens läge än vad jag har gjort dom senaste åren men folk förstår sig fortfarande inte på en.. min pappa orkar jag inte ens prata med för att vågar inte erkänna att en son är deprimerad..
 Svara

Svar: hur når jag fram till dom som inte förstår?

Jag lever med en kronisk depression sen väldigt många år tillbaka. Jag klassades som alkoholist som 14-åring, man tycker att omgivningen borde ha uppmärksammat situationen, men jag fick aldrig någon hjälp. Jag tycker det är bra att du faktiskt tog steget att lägga in dig på avgiftning, det var väldigt modigt av dig.

Min depression får en lättnad när jag öppet pratar om det jag varit med om, vad som ledde till alkoholmissbruket. Vissa människor kommer aldrig att förstå, en del behöver dock lite längre tid på sig för att greppa om vad som händer/hänt.

Går du hos någon psykiatriker om din depression?
liinkchatch
Svara