Användare

Depression, sömnproblem, viktproblem

Hej, jag behöver bara skriva av mig och bolla tankar med folk för jag vet inte vad som händer med mig.
Om jag ska förklara dethär från början så började det med ett sömnproblem, eller jag har alltid haft sömnproblem, svårt att somna och blir inte trött. Men det har blivit värre de senaste månaderna. Det började gå neråt när jag blev vegan (februari) men har sedan länge (ända tillbaks till 2013) lidit av depression och panikångest (pga mobbning). Gått till BUP och pratat men inget har precis hjälpt. Sen förra året började jag jämföra mig med andra tjejer och började tycka att jag var fet, började svälta mig själv förra våren i hopp om att gå ner, vilket jag också gjorde. Och sen började jag i ny skola där jag trivs men sen en bit in i höstterminen började jag skolka igen. Jag hade ingen lust eller ork att vara där. Men sen efter Februari blev allting mycket värre, jag skolkade flera veckor i rad, jag sov max 2 h per natt och jag slutade gå till skolan totalt. Sen för två månader sen vände allt. Nu sover jag minst 11 h per natt men när jag vaknar är jag ändå trött och utmattad och orkar inte med något längre. Jag har gått upp jätte mycket i vikt och jag bara hetsäter hela tiden och jag är så äcklad av min kropp. Det finns dagar när det ända jag tänker på är hur lätt det skulle vara att ta stop på allt. Jag har gått till sjukhuset och jag har normala värden, jag har pratat med massa olika personer både kompisar och psykologer, dietister och massa annat men det känns som allt allting är så jävla fucked up och att allt är mitt fel. Jag orkar inte vara med vänner,jag kan inte få tillbaka min dygnsrytm och jag känner mig som en stor fet kossa. Och jag vet verkligen inte varför jag skriver här men jag måste bara få skriva av mig. Jag vill bara väga 50 kg, vara smal, sluta vara trött, sluta somna vid 09.00 på morgonen bara för att jag inte kan somna och få ihop mitt liv. Men jag vet inte vd jag ska göra
 Svara
Användare

Svar: Depression, sömnproblem, viktproblem

känner igen mig till 100%, vill inte ljuga o säga att det blir bättre men jag hoppas verkligen att det blir det för dig, du ska vara nöjd med dig själv
Svara