Nessi
Gäst

Knöl

Hej,
Jag har hittat en knöl i bakhuvudet av mit barn och hennes hörsel nedsat nyligen, läkaren skickat et remis till cytology , är jätte orolig , vad kan det var?!
 Svara
Nadim
Gäst

Min Födelsemärke

Min födelsemärke har vuxit skitt mycket och är det farligt? + min arm har jätte mycket ont.Är det nått jag ska oroa mig för?Och jag har fått en vitt prick på min arm.
Svara
Olliespell
Gäst

Cancer i benet ??

Hur vet man om man har cancer i benet ??
Svara
Roberto
Gäst

Panik ont i bröstet

Hej,
Jag har ont i bröstet, alltså i mitten när jag t.ex andas häftigt , nyser eller trycker.. Är även väldigt trött hela tiden, är orolig och undrar vad det kan vara?
Tack snälla
Svara
Joel
Gäst

Ont i bröstet

Känns som att bröstet är tyngre än vanligt och de känns som att de går tyngre att andas. Haft så i 2-3veckor. Vad kan de bero på?:)
Svara
Annika Nordgaard
Gäst

Min läkare säger att jag har Lymfom men säger att det är ofarligt!!!

Hej! Min läkare säger att jag har Lymfom på min högra lymfkörtel i höger ljumske. Jag svullnar upp så att jag blir ca 5-6 cm tjockare på hela högersidan. Men hon säger att det Inte är nåt farligt. Att jag måste röra på mig bara. Jag har Artros..har haft cancer i svanskotan (vilket ej är bättre trots att den avlägsnandes), fick göra hystirektomi pga tumör i magen. Jag har haft 2 hjärtinfarkter o 3 strokes. Har problem m hjärtat o KOL. Ont i kroppen varje dag. Fick en ny höft och skål 2007..pga växande tumörer på skelettet...bör jag oroa mig?? Jag har problem med blod i avföringen m.m. men ingen utredning har gjorts. Ska jag gå vidare? Är trött hela tiden och har blivit väldigt svag i hela kroppen. Vad ska jag göra? Jag vill inte se ut som en halv ballong!! Tack på förhand!!
Svara
Hannah Forsell
Gäst

Får man alltid återfall?

Hej! En snabb fråga, får bröstcancer- patienter ALLTID återfall? Finns det inte flertal fall där patienten lever utan några återfall?
Tack för snabbt svar!
Svara
Användare

Svar: Får man alltid återfall?

Hej! En snabb fråga, får bröstcancer- patienter ALLTID återfall? Finns det inte flertal fall där patienten lever utan några återfall?
Tack för snabbt svar!

Ingen läkare lär ge dig ett klart svar på om du är botad från din cancer. Dom törs helt enkelt inte för cancer är en lynnig sjukdom. Har den dessutom spritt sig till andra ställen då är prognosen sämre. Undantag finns alltid.
Svara
Användare

Svar: Artikel: Symptom och sjukdomstecken

Jag har fått en knöl på lillfingret mellan yttersta toppen av fingret o mellandelen på fingret precis i böjen på insidan mot ringfinrets håll.den växer fort,gör inget ont men kliar ibland troligen då av att skinnet spänns ut.det ser def inte ut som en vårta.känns som att det är en extra benbit eller brosk bit som växer där.den går inte att flytta på under huden utan sitter som fast där den är.slät yta runt.ser ut som om det vore en blåsa på huden o drar man åt o stramar åt huden ser det ut som ngt vitt under huden.vad kan detta vara? Har MS o EDS i sjukdommar sen många år.är 41 år gammal.så får mycket blåmärken jämt o är som sagt ständigt trött iom min MS, så kan inte säga om jag är tröttare än vanligt eller om jag har för mycket blåmärken som ploppar upp.feber kan jag inte heller svara på då min kroppstempuratur alltd är miss visande.jag fryser o svettas om vartannat från min till min.min rädsla är ju att detta inte är normalt att hitta en växande knöl på sitt finger som växer fort...vad kan det vara o vad bör jag göra?
Tacksam för svar /carina
Svara
Medicine kandidat, histologiamanuens, ordförande Akutsjukvårdsklubben

Svar: Svar: Artikel: Symptom och sjukdomstecken

Jag har fått en knöl på lillfingret mellan yttersta toppen av fingret o mellandelen på fingret precis i böjen på insidan mot ringfinrets håll.den växer fort,gör inget ont men kliar ibland troligen då av att skinnet spänns ut.det ser def inte ut som en vårta.känns som att det är en extra benbit eller brosk bit som växer där.den går inte att flytta på under huden utan sitter som fast där den är.slät yta runt.ser ut som om det vore en blåsa på huden o drar man åt o stramar åt huden ser det ut som ngt vitt under huden.vad kan detta vara? Har MS o EDS i sjukdommar sen många år.är 41 år gammal.så får mycket blåmärken jämt o är som sagt ständigt trött iom min MS, så kan inte säga om jag är tröttare än vanligt eller om jag har för mycket blåmärken som ploppar upp.feber kan jag inte heller svara på då min kroppstempuratur alltd är miss visande.jag fryser o svettas om vartannat från min till min.min rädsla är ju att detta inte är normalt att hitta en växande knöl på sitt finger som växer fort...vad kan det vara o vad bör jag göra?
Tacksam för svar /carina

Hej Carina!

Det är svårt att säga vad det kan vara utan att se din knöl. Det är också svårt att dra några slutsatser kring hur du mår i och med att du har andra systemsjukdomar. På din beskrivning låter det som att det skulle kunna vara en senknuta, vilket är en vanlig och ofarlig åkomma. Om man inte har besvär behöver man då ingen behandling. Jag rekommenderar att du bokar en tid på din vårdcentral om du känner dig orolig, så att någon kan ta sig en titt.

Hälsningar,
Lovisa
Svara