Användare

orkar inte vara mamma

Hej!
Livet känns extra jobbigt just nu. Jag är ensamstående med tre barn sedan flera år. Äldsta barnet bor hos pappan mot min vilja och de två yngsta från en annan pappa bor hos mig. Jag har ingen familj, bara mina barn. Jag har varken ork eller tid att göra saker som skulle få mig att må bra. Det känns som att jag bara jobbar, tar hand om mina barn, hemmet och försöker lösa problem eller jobbiga situationer som dyker upp hela tiden. Min äldsta dotter mår dåligt psykisk och gör mig mycket orolig, min egen hälsa har inte heller varit den bästa. Jag kämpar trots allt, men tappar också lusten ofta. Känner mig så instängt i mitt eget liv. Jag har ingen som kan hjälpa eller avlasta mig på något sätt. Yngsta barnens pappa vägrar hjälpa till och förstå fast vi har gemensam vårdnad. Jag orkar inte längre. Jag orkar inte vara mamma, jag har ingen lust att gå till jobbet. Det tar emot att göra saker. Är det någon som känner igen sig med mig? Vet snart inte vad jag ska ta mig till. Jag har inte möjlighet eller tid att söka hjälp för min egen del eftersom all tid går åt att jobba, försöka vara stöd till äldsta dottern och de yngsta barnen./ sophia 72
 Svara
Användare

Svar: orkar inte vara mamma

Ge inte upp gumman, kan bara bli bättre. tänk på dina underbara barn och de bra sakerna i livet.allt är inte lätt men det gäller att inte ge upp. kämpa på för din och dina barns skull
Svara
Användare

Ja förstår vad du menar Kämpa på!
Svara
Användare

Nu är jag väldigt sen att svara på detta och hoppas att allt blivit bättre. Annars ber jag dig att söka hjälp. Börja med vårdcentralen, ring dit och berätta din situation så får du träffa en läkare. Denna kan sedan ge förslag eller remiss till lämplig behandling. Om detta inte leder nånstans kan jag rekommendera olika hjälporganisationer. Googla så finns det telefonnummer för allt möjligt, inte bara för dig utan också för din äldsta dotter (inte bara för henne utan också hur du kan hantera det). Jag önskar dig all lycka och hoppas att livet blivit bättre nu
Svara