Användare

vet någon vad jag ska göra!?

Jag är en 13 årig kille som inte vet vad jag ska göra. Jag har haft självmodstankar för ungefär ett år sedan nu och dom har börjat komma tillbaka. Innan hade jag tankarna för att jag är tjock, och det är jag fortfarande. Nu är jag inte säker.

Jag har en mamma, pappa som röker och dricker (men han blir aldrig full) en 15årig syster som röker och snattar och allt det, och så har jag en katt. Det är min pappas katt egentligen så han är nästan alltid hos min pappa förrutom när han åker utomlands. Jag har också en farmor som jag går till varje dag efter skolan och äter och sover.

Mina föräldrar skiljde sig när jag var 7år. Min mamma har haft pojkvänner här och där men nu är hon singel(tror jag). Min pappa har/haft en sambo som besökte oss med hennes son som är exakt lika gammal som mig. Nu besöker dom aldrig mer. Min pappa bara berättar för mig att han har träffat henne här och där. Hos min pappa är det väldigt stökigt/smutsigt och ingen städar där. Han brukar ligga i soffan med sin dator eller sätta sig på våran altan (eller vad det heter) och röka och dricka öl. Ibland så har han vänner som sitter med han. För ett tag sedan träffade jag en kompis och vi blev best buddies 4ever men det varade inte länge. Han började hänga med en annan kille som inte gillar mig. Jag är fortfarande vän med han men den andre killen har vänt honom lite emot mig. För inte ens ett år sedan hade jag vänner som jag kunde lita på, men när jag började 7an har allting ändrats. Alla mina vänner hittade nya vänner, och här står jag med min stora mage och kollar på. Jag skulle inte säga att jag blir mobbad, för dom är snälla mot mig. Men varje dag så ska alla jävlas med mig. Dom gillar hur jag reagerar och dom ser mig som någonting man kan testa vad som helst med.

Det känns som om ingen bryr sig om mig. Min mamma bryr sig såklart, min pappa också.

Den här "vännen" jag snackade om, jag är den enda han har i vår grupp. I skolan är han så snäll men när vi är utanför skolan så ska han och hans nya kompis jävlas med mig. Jag är bara så trött på allt så jag vill bara dö!

Nu har jag säkert skrivit jättemycket, så jag kommer att sluta nu men det finns så mycket mer att skriva om. Så om någon vet vad jag ska göra, snälla svara då! Jag har funderat på att byta skola, men jag kommer säkert att få det ännu färre då för då förlorar jag dom sista "vännerna" som jag har.
 Svara
Användare

Svar: vet någon vad jag ska göra!?

Hej hjärtat! Jag har själv en son som är 15 och mår ungefär som du. Det gör mig ont att du inte verkar ha någon som finns där för dig.
Jag tycker att du ska kontakta BRIS eller Ungdomsmottagningen i din kommun. De kan hjälpa dig att komma vidare. Kolla efter telefonnummer på nätet. De har tystnadsplikt, så ingen - inte ens dina föräldrar - får veta att du har kontaktat dem om du inte själv vill det.
Lycka till och kom ihåg att livet alltid har mer att ge än man ser när man är på botten.
Svara
Användare

Svar: vet någon vad jag ska göra!?

Hej fina du! Jag håller med Pillan, tycker du ska kontakta BRIS eller ungdomsmottagningen. Det kan kännas läskigt, men personerna som jobbar där gör det av en anledning: de vill hjälpa andra. Där kan du få hjälp och tips om hur du kan gå vidare. Det viktigaste är att du inte ger upp och tar emot den hjälp som erbjuds. Kom ihåg att du är viktig och att du betyder allt! Önskar dig all lycka i världen
Svara