Artikel: Vad är borderline?

Borderline är en emotionell instabil personlighetsstörning vilket innebär att man har svårt att kontrollera sina känslor. Detta kan bland annat leda till självskadebeteende, relationsproblem och att man saknar en identitetskänsla. Läs hela artikeln
 Svara
Stefi
Gäst

Anhörig

Jag misstänker att min kille har border line. Han vill inte söka hjälp och jag vet inte hur jag ska hantera situationen.
Svara
SMF
Gäst

misstänker borderline

hur ska man på ett smidigt sätt säga till personen att man misstänker att personen kanske har borderline?
Svara
Wilma
Gäst

Vad ska jag göra

Jag är 14 och vill inte leva längre och jag vill inte söka hjälp har varit hos bup men tycker inte att det hjälper. Jag har funderat på om jag har borderline eller adhd eller add osv. Jag har haft ett självskadebeteende men allt jag gjort har nu läkt och jag har försökt sluta och än så länge har det funkat och jag har svårt att kontrollera när jag blir arg av små anledningar tex jag sitter i soffan och kollar på youtube och min hörlurssladd kanske är snurrad lite runt min hand/fot och av det kan jag slå på soffan eller ipaden och dra i sladden och slänga av mig hörlurarna och kanske till och med slå på ipaden eller slänga ner den på golvet..och jag har inte varit i skolan på nästan 6-7 veckor..
Svara