Artikel: Klimakteriet

"Alla kvinnor kommer i klimakteriet förr eller senare. Oftast kommer du in i klimakteriet när du är runt 45-55 år." Läs hela artikeln
 Svara
cecilia
Gäst

Har inte haft mens på över två år, har börjat må dåligt med yrsel, frysningar, svettningar o illamående
Har jag kommit i klimakteriet, är 56 år
Hur stor är risken att bli gravid? Mycket tacksam för svar
mvh cilia
Svara
Pernilla
Gäst

Hej. Jag känner igen Cecilias symptom och jag fyller 51 till hösten. Jag känner oxå oro i hela kroppen, hjärtklappning och en otrolig trötthet. Snälla någon som kan skriv gärna om symptomet är då här eller är det något annat som är fel.
Svara
lotten
Gäst

Hej Cecilia ja du har nog kommit in i de. Inget kul har varit där i 6år nu men svåra problem som oro ångest. Har börjat träna nu och de hjälper så prova med träning. Lycka till/ en som vet
Svara

Re: Artikel: Klimakteriet

kände likadant, även humörsvängningar
Svara
Katherine
Gäst

Mensvärk

Hej! Nyss fyllda 51 och hamnat i klimakteriet. Jag har fått kraftigare mensvärk nu under klimakteriet och det kan börja innan jag blöder. Är detta normalt?
Svara
Mariakristina
Gäst

Oregelbunden mens

Hej! Har haft svallningar mm i över ett år nu men ändå relativt regelbunden mens. Senaste månaden var den försenat i cirka 10 dagar och slutade som vanligt för att sedan återkomma i 2 dagar och göra uppehåll i 2 och idag kom den tillbaka (om än i liten mängd). Kan detta vara klimaktierirelaterat?
Svara
Cicci
Gäst

Klimakteriet vid 40-års åldern

Hej! För drygt två år sedan började min mens komma väldigt tätt, det hände att den kunde komma redan efter 12 dagar från förra mensens första dag. För ett år sedan vände det, så nu kommer mensen mer och mer sällan... Jag har värmevallningar, sömnproblem, känner oro i kroppen och känner mig ofta ledsen utan anledning. Jag som alltid tidigare varit en glad och positiv själ... Nu när jag läst lite om klimakteriet inser jag att mina symptom säkerligen är kopplat till det. Men jag tycker att det känns lite tidigt, jag är bara 44 år... Hur vanligt är det att man kommer i klimakteriet strax efter 40?
Svara