Osäker tjej
Gäst

Samma problem som Pandarius & ...

Jag vaknade igår runt 7 tiden den 15/12 och kännde att jag hade små smärtor runt min navel och livmoder. Efter det sa jag det till mina föräldrar och fick råder att iallafall försöka gå till skolan, vilket jag gjorde. Efter att ha kommit dit 8:15 fick jag värre smärtor under den korta stunden och kände mig väldigt illamående och trött. Jag gick därefter hem runt 9:30 och låg i flera timmar på vår soffa med ett varmt täcke och hade mindre ont. Nu vaknade jag 16/12 runt 04:45 tiden av att smärtorna blivit ännu värre, speciellt på höger sida av magen. Jag kan därför inte sova och känner mig orolig för vad det kan vara när jag vet att det inte har något med toabesök och mens. Symtom 1 och 2 stämmer in väldigt bra och även om att jag helst inte vill sträcka mina ben, just nu ligger jag faltiskt med den uppdragna med små smärtor runt naveln och nere på magen. Min mamma är även utbildad sjuksköterska men vet tyvärr ej vad det kan vara, hjälp!
 Svara
Amandaa
Gäst

Blindtarmsinflammation??

Hej! Jag har haft ont nere i magen precis under naveln i 2 veckor snart, och när jag trycker på vänster sida hugger de till på höger. Spyfärdig konstant och sover väldigt mycket. Är inte gravid. Men inte haft feber än så länge! Så undrar om de kan vara blindtarmsinflammation?
Svara
Laura AM
Gäst

Kan detta var blimdrarmsinflammation?

Fick inte min mens denna månaden och sedan efter några dagar började få ont i magen och blev jätte illamående. Vi trodde att det kunde vara åksjuka (Vi åkte bil) för jag är väldigt åksjuk. Men när vi väl var framme fick jag bara mer och mer ont. Sedan längre fram mot kvällen så hittade jag denna sida och 1 och 2 stämmer in på mig så det knappt är sant typ. Men nu när jag vaknade så har jag nt lika ont. Men kan det vara så att blindtarmen "lurar" så att man tror att man är ok? Tacksam för svar..
Svara
Daniel13
Gäst

Symtomen

För mig så var det mer som kramp smärtor. Hade detta till och från 5-6 år och trodde jag simulant då dom aldrig hittade något fel. Efteråt sa läkarna att blindtarmen kan vrida sig så det är svårt att upptäcka inflammationen. Men i slutskedet innan upptäckten så var kramperna väldigt smärtsamma vid sidan av naveln. Feber och smärta ut i sidan av ryggen. Hade inte min sänka varit så låg hade jag fått åka hem igen. Dom beslutade sig att göra titthål operation och såg då den hade nästan brustit. Och fick göra stora operationen. Jag kände ingen smärta av att jag eller någon annan pressade handen mot buken. Så symptomerna kan slå så olika hos oss alla!
Svara