från Cancer.se

Artikel: Cancersjukdomar

"Det finns över 200 olika cancerformer som kan drabba oss människor. Att det finns så många olika typer av cancer beror på att vi har så många olika celltyper i kroppen. Bröstcancer och prostatacancer är de cancersjukdomar som är vanligast." Läs hela artikeln
 Svara
Kurnia
Gäst

Vad fint! Kan relatera till det du skirevr eftersom min mormor dog ff6r tve5 veckor sedan. Vi e4r alldeles ff6r stressade idag och tiden re4cker aldrig till. Blir berf6rd av dina barndomsminnen. Vill minnas de stunder jag hade med mormor ne4r jag var liten, ff6r att det e4r de finaste minnena och den tid mormor me5dde be4st under min livstid. Tack ff6r att du delar med dig.
Svara
Ny Användare

Ni har glömt ta upp sarkom bland sjukdomarna
Svara
marianne
Gäst

Vill vet om min brors tumörer i huvudet,och en tumör i lungan.han kan inte använda vänsterarmen och kan inte stå på sitt vänsterben. han har fått strålning och cellgift. Nu får han inte cellgift. Varför? han är på ett korttidsboende nu, och blir sämre och sämre. Han är 68 år, och jag är 75 år. Jag bor 30 mil ifrån honom
Svara
Philippa 13 år
Gäst

Min mormor

Min mormor dog av cancer för ca 2-3 år sedan. Forskare säger att allt i världen har någon nytta men förlåt för ordspråket men vad faan gör cancer för nytta. hatar det! FUCK CANCER! hoppas mormor sitter där uppe och kollar på mig varje dag och känner sig stolt över mig:(
Svara
Lorenzo
Gäst

3 typer

undrar vilka 3 cancer former som är livshotande. MVH
Läser undersköterska utb.
Svara
Saaa
Gäst

Vad för typ av cancer?

Hej!
Min mamma ligger nu i sjukhuset o läkarna gör massa tester för att fatta vad det är för sjukdom hon drabbats av. Hon har haft en svullen mage; med det menar jag att hennes mage blev större o större i nåra dagar o det läkarna har upptäckt hittills är att det va samlade vätska, först trodde dom att det är tumör vilket menades att det är cancer o ville operera! Nu helt plötsligt en dag innan operationen vill dom göra ännu mera tester! Min mamma bor i Iran o därför vill jag jämföra o kolla hur hon skulle bli behandlad här?
Svara
Användare

Svar: 3 typer

undrar vilka 3 cancer former som är livshotande. MVH
Läser undersköterska utb.
All cancer är livsfarlig om den blir oåtgärdad och tillåts sprida sig.

Men det är klart att det är en viss skillnad på att få cancer längst ut på lillfingret som man kan knipsa av vid nästa led och en tumör i livsviktiga organ som lungor, levern och hjärnan.
Svara