Artikel: Efter operationen

"I stort sett alla kirurgiska ingrepp kräver eftervård för att minska risken för komplikationer. Efter en bröstförminskning är det viktigt att tänka på en del saker för få det resultat du vill ha." Läs hela artikeln
 Svara
Miranda
Gäst

Hej! Jag har funderat på att göra en bröstförminskning länge nu. Jag är 23år och har storlek 32GG (motsvarar 60K tror jag) har otroligt ont i axlar och rygg och köper bhar för flera 1000kr
Jag rider 4gånger i veckan och undrar hur lång tid man måste vänta innan man kan gå tillbaka till det efter en operation.
Svara

Diskutera detta med din plastikkirurg. Generellt brukar man säga att du ska röra dig väldigt försiktigt de första sex veckorna efter operationen för att undvika komplikationer.
Svara
tallulah
Gäst

Jag genomgick en bröstreduktion för tre veckor sen. Det ena bröstet blev väldigt svullet och hela processen är extremt smärtsam.. i mitt fall. Min vänstra arm domnar oc h förmodligen går detta inom sin tid över har sjuksköterskan sagt. Jag hoppas att det blir så. Fick komma tillbaka till sjuksköterskan fyra tillfällen. Jag har varit där tre gånger. De observerar det ena bröstet eftersom jag har en stor hematom där. Det måste påpekas att jag är 57 år så kroppens förmåga till återhämntning, enligt min åsikt, kan inte vara densamma som hos en yngre patient.
Läkaren tycker jag utförde en bra operation. Det känns som att han lyckades och jag känner mig nöjd. Hoppas bara att armen blir som tidigare. Tills sist : fråga så mycket som möjligt innan operationen och var säker på storleken. Efter operationen träffar du aldrig läkaren. Se till att du får tllräckligt med smärtstillande..jag tycker inte att jag fick så jag led i onödan.
Svara
emilia
Gäst

Hej gjorde en bröstförminskning den 24 nov 2014,det har gått 4 veckor nu
men har fortfarande jätte ont,så fort jag börjar göra något hemma kommer smärtan
och måste vila.de är varma och svullna ska det kännas så
Svara
Anonym2.0
Gäst

Hjälp

Jag är 13 år och har snart en F kupa jag står inte ut ingen vill hjälpa och mamma säger bara att skaffa ny bh jag står inte ut jag lider och blir mobbad hela tiden vad ska jag göra!!??
Svara
Ryggont
Gäst

intressant

Hej! väldigt intressant att läsa artikeln och kommentarsfälten.
Jag är 22 år har G, har funderat på förminskning sedan jag var 16 då jag var på konsultation men drog mig ur pga. räddslan för komplikationer.
Jag överväger nu att göra bröstförminskning, för jag har fått nog av att ha spänningar, huvudvärk, svårt att hitta bh, känna mig som en flodhäst när jag är naken, aldrig kunna jogga, hoppa, skutta utan obehag. När resten av min kropp slutat växa fortsatte brösten växa. Jag anser att om jag har ont i brösten några veckor efter operationen får det vara värt det. Därför det är min hälsa och välmående för resten av livet det handlar om.
Svara