Artikel: Behandling vid levercancer

"Vid behandling av levercancer krävs operation för att bota cancern. Tyvärr kan bara ett fåtal opereras. Vid de fall operation inte är möjligt kan cytostatika och/eller strålning lindra och förlänga livet. " Läs hela artikeln
 Svara
Tina Erlandsson
Gäst

Vad kan man ge min pappa som har levercancer och en otrolig klåda på nätterna och dagarna fastän han får atrax 2 tabletter, insomningstablett 7,5 mg, 2 sobril 5 mg till natten . Och det hjälper ej. Är jobbigt att se någon lida så.
Svara
Tina Erlandsson
Gäst

Vad kan man få mer för hjälp mot klådan om man har levercancer? Min pappa får atrax 2tabletter,insomningstablett 1 1/2 tablett, 2 sobril till natten och ändå kliar det fruktansvärt hela natten.
Svara
Christina Svanström
Gäst

Var finns den bästa behandlingen i vårt land för tjocktarmscancer med spridning till levern?
Svara
Roger Wibom
Gäst

Jag har opererats två ggr i levern på US i Linköping och det har gått bra. Man vet ju aldrig om den är borta till 100%. Första gången togs halva levern bort och andra gången litemindre + gallblåsan. Cancern började i tjocktarmen. Tumören i levern första gången var 13 cm och det gick bra och operera. Andra gången vet jag inte hur stor den var.
Hälsningar
Roger
Svara
AAAnderas
Gäst

Cancer

Detta är ju sjukt. Det läggs så mycket pengar på cancer och ändå hittas inge botemedel.
Börjar undra om det inte är så att läkemedelsföretagen inte vill att man ska kunna bota cancern.
Fatta vad dessa förlorar i pengar om man kan bota cancern.
Det sägs att en cancer patient i sverige kostar 20.000kr per dag.
Räkna på det ni =)
Svara
Användare

Svar: Cancer

Detta är ju sjukt. Det läggs så mycket pengar på cancer och ändå hittas inge botemedel.
Börjar undra om det inte är så att läkemedelsföretagen inte vill att man ska kunna bota cancern.
Fatta vad dessa förlorar i pengar om man kan bota cancern.
Det sägs att en cancer patient i sverige kostar 20.000kr per dag.
Räkna på det ni =)

Läkemedelstillverkarna skulle tjäna storkovan om dom hittade en medicin som botar cancer.
Cancer är nog den sjukdom som är svårast att bota. Snäll cancer kan helt plötsligt bli aggresiv och börjar den tillverka metastaser som sprider sig med blodet ut i kroppen så blir det en kapplöpning med tiden när nya tumörer poppar upp hela tiden. Jag blev förmodligen botad från cancer eftersom det gått 25 år utan återfall.
Svara