Tobias
Gäst

stämmer inte för alla

Om man, som jag tar immunförsvarsreglerande medicin kan en så enkel sak som halsfluss snabbt bli farlig. Nu senast blev jag med ett crp på 170 inlagd med intravenös antibiotika. Så även om det är ovanligt kan det kanske vara lämpligt att skriva ut när undantag är att rekommendera. Triagesköterskan var på er linje och tyckte att panodil + Ipren var det jag borde ta. Efter provsvar skickade läkaren mig till akuten.
 Svara
Anki
Gäst

Halsfluss

Jag fick halsfluss utan att ha märkt mer än lite ont i halsen. Hade ett sår i ansiktet där streptokockor tog sin i pga att jag hade det på händerna. Åkte in till sjukhus där jag blev inlagd i fyra dygn med intravenös antibiotika. Diagnosen var Rosfeber. Blev tillsagt att alltid ta antibiotika vid halsfluss.
Svara
halsfluss
Gäst

halsfluss

Ända sjukdomen jag haft i vuxen ålder är halsfluss 4 gånger, och läser att inte antibiotika behövs denna gång var jag uta mat i 5 dagar och extremt lite vätska då halsen nästan var helt egensvullen, svimmat vid toabesök. Har dock fått antibiotika varje gång annars hade jag blivit inskickad till sjukhus av anhöriga.
Svara