från Stroke.se

Artikel: AKUT-test

"Med hjälp av ett AKUT-test kan du snabbt se om någon i din närhet har drabbats av stroke – och därmed rädda liv." Läs hela artikeln
 Svara
mittbemötande på lasarettet
Gäst

inte bra bemötande efter stroke

Fick en tia fick piller. Fyra dagar senare en strok hamnade på urologen där en ung flicka konstaterade du har väl inget fel på prostatan utan något annat fel sändes upp till en annan avdelning efter 3,5 dagar har aldrig fått besked varför jag låg på fel avdelning har nu gått 4 år ingen diräckt hjälp det ända som ändrats har träffat 15 st läkare aldrig samma 2gr. så behandling efter stroke är obefintlig.

Alla läkare ändrar medicinlistan efter eget bedömmande vilket gör att jag har som en propeller i huvudet vet inte om medecinerna är dom rätta har tappat al styrka i mina ben varit ca. 40 gr. på rehag fick sluta då det blev utan resultat dom ville jag skulla gå själv mot avgift så karnske jag blev bättre.
Svara
Miamia
Gäst

Beklagar

Beklagar verkligen det som har hänt dig! Fruktansvärt när man känner att vården inte tar ens problemen på allvar.

Tänker på dig och hoppas det finns en chans att dina ben blir staka igen!
Svara
Suggan Johansson
Gäst

Stort förnekade av all instanser att de har gjorde fel

Var på akuten för 5 år sedan för en TIA attack de förväxlade mig med en annan patient de kapade mitt person nummer så alla prover som denna patient hade hamnade på mig. Denna patient hade ingen TIA attack jag fick ju givetvis dennes EKG registrerat på mig till följd att jag blev hemskickad. Kom tillbaka 4 dagar senare med stroke 3 proppar i lillhjärnan Jag fick diagnos stroke på akuten de såg ju att jag hade uppsökt akuten 4 dagar innan. Så då skulle det ringt en varnings klocka för dom. Fick ingen som helst blodförtunnande mediciner efter CT skallen där de såg att jag inte hade blödning. Låg där på stroke akuten ytterligare 6 timmar innan jag fick Magnetröntgen. Efter detta då upptäckte de att det hade upp stått ett stort antal infarkter i hjärnstammen men då var det ju försent. En skrev till mig att det du har drabbats av inom sjukvården ska ingen människa behöva uppleva.
Är halvsidig förlamad på höger sida gå med hjälp av krycka vrist knä väldigt svaga handen går ej att öppna. Har svårt med synen.
Jag tycker att sjukvården har inte tagit sitt ansvar och sen förnekar de detta.
Har kämpat med sjukvården och ansvariga och med IVO, LÖF Patientskadenämnden m.f i nu 5 år. Alla är lika dana skydda var andra, till följd av detta får jag ingen ekonomisk kompensation alls.
Är det någon som har ett förslag att gå vidare med detta.
Svara