kim
Gäst

Om läkarna påstår att det inte är någon fara så behöver du absolut inte vara orolig. Du är nog bara lite orolig men jag är likadan . Det är nog inget.
 Svara
Fanny
Gäst

Hej! Jag har flera leverfläckar som tidigare har gjort ont. Jag märkte att en växte "utåt" och började då pilla lite på den då den gjorde ont samt kliade. Nu märkte jag precis att det blivit en skorpa. Jag pillade bort skorpan eftersom jag inte kunde låta bli och det började blöda. Den är nu gulrödbrun samt blöder. Denna leverfläcken sitter bredvid bröstet. Jag har väldigt många leverfläckar på kroppen och även vissa på ryggen har gjort om samt blödigt. Borde jag gå till vårdcentralen? Fanny, 15 år
Svara
kim
Gäst

Ja, Fanny .. Om jag skulle vara du skulle jag iallafall kontakta vårdcentralen och låta de undersöken dig innan det är försent. Det går att bota! :)
Svara
edvin
Gäst

Hej! jag har en leverfläck som är minder än 5 mm, rund och fin. Men runtom den är det en rund röd fläck som är ca 2 cm bred. det har aldrig varit rött runtom den förut och det dök upp på bara några dagar. har tagit bort flera leverfäckar förut, vad kan det vara? ganska orolig.
Svara
Lukas
Gäst

Vet inte vad jag ska göra

Jag har ett födelsemärke på låret och förut kliade det men nu så när jag har kliat bort det kliar det inte men är lite röd runt
Svara
amanda johansson
Gäst

\\\\\\\"skorpa\\\\\\\"

hej! jag har många små leverfläckar på min kropp, men vissa av dom har på slutet fått små \\\\\\\"sår skorpor\\\\\\\" i mitten av fläcken utan att jag har varit där och kliat sönder dom eller liknande. undrar om det är normalt och vad det kan bero på?
Svara
jenny :(
Gäst

Vad kan det vara?

Hej, jag har 2 prickar som liknar födelsemärken på mitt vänstra höft. Och har ett på den högra höft.. det ändrar färg hela tiden från röd till svart och svart till röd. Börjat bli orolig och undrar vad det kan vara.. jag är en tjej på 24 år.. någon som kan hjälpa mig..
Svara
Natalie
Gäst

Fråga?

Måste man hålla utkik om leverfläcken står ganska mycke utåt?
Svara
Ann Cavrell Nyström
Gäst

Ingen hjälp i Nyköping

Har visat 2 "onormala" fläckar på prickmottagningen, ingen respons. 2 mån senare ser de annorlunda ut och blöder inbland. Plåster krävs för att hindra skav. Försökt få tid hos husläkare men får svaret per tel att eftersom prickmottagningen bedömt det som ofarligt kan dom inget göra. -Jättedåligt Nyköping
Svara