Ulrika
Gäst

Olika stora bröst

Jag kan i dagsläget nästan bara använda sport-BH och har stora problem med bikini vid bad. Har 75B på ena bröstet och 75C på det andra. Har inte problem med stora bröst och kan bara svara ett direkt ja på 2 av frågarna över men jag vill inte känna mig begränsad till sport-toppar (ser hemskt ut till klänning t ex) och vill kunna åka och bada ohämmat och njuta som alla andra och inte känna mig rädd för vad som ska hända på min ena sida. Kan jag få hjälp på något sätt?
 Svara
Ann Söderlundh
Gäst

Bröstförminskning för smala enbart?

Enligt kriterierna för bröstförminskning uppfyller jag 9 av 11 frågor. Det faller på mitt BMI. Jag skulle få mindre smärta och säkerligen bli rörligare efter en bröstförminskning som säkert skulle resultera i mindre BMI. Hur tänker läkare eller de som beslutar egentligen? Det är inte skönhet jag eftersträvar utan ett drägligare liv. Är fler än jag i samma situation?
Svara
Viktoralia
Gäst

Svar: Bröstförminskning för smala enbart?

Enligt kriterierna för bröstförminskning uppfyller jag 9 av 11 frågor. Det faller på mitt BMI. Jag skulle få mindre smärta och säkerligen bli rörligare efter en bröstförminskning som säkert skulle resultera i mindre BMI. Hur tänker läkare eller de som beslutar egentligen? Det är inte skönhet jag eftersträvar utan ett drägligare liv. Är fler än jag i samma situation?
Det handlar om riskerna vid operationer och narkos. Även att går en ner i vikt brukar även brösten gå ner, det handlar en hel del om patientens säkerhet
Svara
idioti
Gäst

idioti

Har 25.3 i bmi men har övriga kriterier blev nekad. min vän som har 4 av dessa kriterier får utav landstinget för att hon tycker att det blir bättre så och inte lider utav det. så dessa krav är bara för att få färre att söka fast vemfan sm helst kan söka och dom som behöver det blir nekade.
Svara
C
Gäst

Bröstförminskning

Hej. Jag uppfyller många av kraven så min fråga är hur man kontaktar landstinget? För den rapport man ska ladda ner funkar inte.
Svara
Användare

Totalnekad av UMAS och vårdcentraler

Jag är 156 lång och har 80G för tillfället. Anledningen till att jag skriver för tillfället är att senaste året har jag gått upp två kupstorlekar utan att ha ökat nämnvärt i vikt.
Utöver problemen som ni alla känner till med tunga bröstet har jag även skolios som ställer till det.
Jag gick i december till vårdcentralen för att bli remitterad till kirurg för mina besvär. Remissen gick genom utan problem, men så fort jag ringde kirurgen för att fråga hur handläggningen gick fick jag ett blankt nej. Jag var dödligt överviktig och därför en risk att söva vid en operation.
Jag har hamnat i ett moment 22 för jag behöver gå ner i vikt för att få operationen, men behöver operationen för att kunna börja röra mig normalt och träna.
Sjuksköterskans svar när jag frågade hur jag skulle kunna gå ner i vikt när jag knappt kan röra mig var: Du får gå ungefär en mil om dagen.

Jag håller på att tappa besinning totalt. Vet helt ärligt inte vad jag ska göra längre. Är det någon som har något tips?
Svara
inez
Gäst

Hjälp!

hej är en tjej på 17 år, mår verkligen psykiskt dåligt över mina bröst även fysiskt då jag ofta har ont i nacken huvudet, och har ofta svårt att hitta bhar som passar och sitter bra. mina bröst hänger mycket, och vill göra en bröstförminskning, har alltid tyckt att mina bröst hänger och är lite väl stora, även bröstvårtorna är stora. vet inte vart ja kan vända mig.
Svara