från Detox.se

Artikel: Viktminskning

"Detox är inte en viktminskningsmetod. Däremot kan du ibland gå ner ett par kilo av din detox även fast det inte är själva syftet. Detox kan dock fungera som en kickstart till ett nytt hälsosamt liv och för en sedan långsiktig viktminskning." Läs hela artikeln
 Svara
Ny Användare

Hej! Jag har kört detox i två veckor och har gått ner 4,5kg. Jag har endast ätit frukt,grönsaker, soyaprodukter, fetaost, guinoa. Nu när jag vill börja trappa upp efter dessa två veckor. Vad rekommenderas jag fortsätta med och vilket kött kan jag börja med att äta för att inte gå upp i vikt igen?
Jag har heller inte tränat något under dessa två veckor men har haft ett jobb som är ganska intensivt. Hur ska jag börja träna igen för bra effekt och kunna gå ner mer i vikt. Vägde 86,5 när jag började och väger nu 82kg men vill komma ner till 70kg men jag har ingen tidsplanering utan det får gärna ta lite tid för bättre effekt.
Svara

Hej, detox är ingen viktminskningsmetod. Men däremot kan vissa gå ner i vikt av en detox "av misstag". Tyvärr är det nog ganska mycket vatten som du har tappat, därför är risken ganska stor att du kommer att gå upp igen när mer vatten binds i din kropp igen.

Men fortsätt att ät generellt nyttig mat, hela kostcirkeln, tallriksmodellen, och träna minst tre gånger i veckan. Varva gärna högintensiv och lågintensiv konditionsträning (intervaller samt långa promenader) med styrka. Uteslut snabba kolhydrater så som läsk, godis, bullar, kakor med mera. Det är egentligen ganska enkelt. Man måste äta mindre energi än vad du stoppar i dig.

Vad du än väljer för "metod" så måste du välja en metod som du klarar av att hålla hela livet. Det är långsiktig viktminskning som räknas. Stirra dig inte blind på veckor. Jag skulle rekommendera att dra ner på sötsakerna och äta mer vanlig mat samtidigt som du tränar mer. I längden är det de som fungerar.
Svara