från Detox.se

Artikel: Kontakta oss

Svara
Henrik
Gäst

Hej.

Ser att ni rekommenderar keso och kesella, men inte mjölk. Hur kommer det sig?

Mvh.
Henrik
Svara

Helst ska man undvika alla mjölkprodukter som kommer från ko. Men just keso och kesella är två mjölkprodukter som är väldigt bra proteinkällor och som håller dig mätt. Varav rekommendationen. Fet yoghurt så som grekisk och turkisk yoghurt är också en mjölkprodukt som du skulle kunna äta.
Svara
Bea
Gäst

Är det okej att äta lätt kvarg och lätt fil?
Svara
Emma K
Gäst

Hej!

Här kommer en massa frågor, hoppas ni har möjlighet att besvara alla!

Vad är bästa alternativet till mjölk? Ur sockersynpunkt, om man vill ha en detox med så lite socker som möjligt? Mandel, soya, kokosmjölk? Sojamjölk vet jag finns sockerfri, men hur står den sig gentemot de andra alternativen? Kokosgrädde, kan jag äta det? Kan man använda det i en soppa tex? Kan man reda med något? Majsstärkelse (Maizena)?

Vitamintilsskott är ju bra, har druckit Mivi total förut, men där är massa skit i också, emulgeringsmedel (glycerol), konserveringsmedel, vassleprotein, förtjockningsmedel, sötningsmedel, så det känns ju inte okej? Kan ni rekommendera något annat isf? Är fiskallergiker så behöver omega3.

Kan jag baka eget fröknäcke med bovete och majsmjöl? Eller är det bättre med bara mandelmjöl? Kan man ha något som pålägg mer än grönsaker? Kan jag göra egen majonnäs? Hur gör man med senapen som ska vara i? Potatis, är det okej? Vaniljstång eller vaniljpulver funkar det? Kryddor, är torkade, frysta eller färska att föredra?

Tack på förhand!
Svara