niina
Gäst

Fick precis veta, att koppor smittar via saliv.. betyder det, att jag kan smittas,när jag varit hos nån som fått koppor, fast jag haft koppor som liten? En smittad liten flicka nös i min närhet, nämligen..
 Svara
Emma
Gäst

Är det ok att ducha om man har vattkoppor?
Jag är 12 år och fyller snart 13 och jag har haft vattkoppor i 5 dagar nu. Tar det 7 dagar att få kopparna att bli skorpor? Isåfall så är det bara 2 dagar kvar. Kommer det gå ner med Kilandet på dom är två dagarna. Så att det inte kliar så mycket imorgon?
När det har gått 7 dagar kan man gå ut bland folk då?
Svara
Sofia Eriksson
Gäst

Hej! Om man vaccinerar sig mot vattkoppor då är man även säkrad från att kunna få Bältros?! Eller?!
Mvh Sofia
Svara
greta
Gäst

har haft vattkoppor en gång när jag var typ 11 vart sjuk i nästan 2 veckor JÄTTESJUK... och nu misstänker jag att jag kan ha fått det igen. det vart som insektsbett som kliar så in i helvete. kliade hål på några på armen men de kom inget blod istället blev det som kratrar. betten vart kvar men det blev hål i mitten? kan detta vara vattkoppor? får bara fler och fler...
Svara
Ny Användare

Jag får besök av kompis i helgen och hennes son har fått vattkoppor. Kan hon ta med sig smittan till mig även fast hon inte har med sin son? Hon har haft vattkoppor men inte jag.
Svara
Ny Användare

Hej min son har fått vattkoppor och vi ska ha gäster ikväll. Om gästerna redan har haft vattkoppor kan de ändå ta med sig och bära på viruset och i sin tur smitta sina barn?
Svara
thanh
Gäst

Hej, min pojke som är 15 månader gammal har fått vattenkoppor men han fick inte många prickar. Hörde att om man inte får det många prickor nu så kommer han att få det en gång till, är detta sant. Oroligt
Svara

Hej, det är många som har frågat angående detta så nu finns en artikel tillagd på sidan: "Kan man få vattkoppor två gånger?".
Svara
madeleine
Gäst

Hej, min son har fått vattkoppor. Kan han vara i solen? Kan han bada ute i Havet? Är det okej om han är ute fast i skuggan. Om dom inte får vara i solen varför är det så?
Mvh Madde
Svara
Emma
Gäst

Hej jag har varit nära ett barn som haft vattkoppor,efter ca 14 dagar fick jag utslag på kroppen.vissa har redan blivit skorpor.andra av utslagen har inte ens blivit blåsor efter 5 dagar.hur länge smittar jag?när får msn börja jobba igen? Jag är 22 år. Jag ingen feber och känner mig helt frisk
Svara