Komplex över min kropp

Jag är 14-årig tjej. Har komplex över min kropp. Blev frisk från ätstörningar för några månadersen. Den delen jag har mest komplex nu är mina bröst. Tränar 4 gånger i veckan eller ibland 5 gånger. Tränar så brösten blir mindre genom löpning. Då blir ju inte mindre. Har gått ner i vikt 2 kg. Men jag vill ha mindre bröst. Skäms tycker att det är jobbigt. Blir de mindre när jag bli vuxen? Tränar inte brösten. Finns det något som för de mindre. Fundrar på operation så dom bli mindre. Har 80B eller något med 75B
 Svara
Användarvisningsbild
TR
Användare

Svar: Komplex över min kropp

Hej, jag vet att det var nu ett år sen du skrev detta inlägg. För det första vill jag verkligen gratulera till att ha blivit frisk så pass ung. Aldrig hört talas om någon som blir friskförklarad, själv blev jag fri från ätstörningen vid 21 års ålder och nu 6 år senare är jag fortfarande inte helt friskförklarad.

Bröstproblemet var dock det jag ville försöka hjälpa med.
Det jag skulle vilja säga är att 75/80 B är normalt, även upp till 75/80 C och när du blir äldre tror jag att du kommer att växa ikapp brösten så att det blir proportionerligt. Självklart finns operationen efter du blivit 18 men jag tror verkligen att det är något som kommer jämna ut sig med åldern.

Hoppas innerligt att du mår bättre idag.
Svara