Användare

Högt blodtryck och +1 protein

Jag är 30 år och har nu vid 3 olika tillfällen på VC haft högt blodtryck 135/85 och +1 protein i urin.

Jag har köpt en omron blodtrycksmätare och kollat hemma, under en månad har jag haft runt 130/80(85) på kvällen innan jag ska sova.
Testar jag med samma maskin fast liggande så ligger jag på 120/73, fast i manualen står det att man ska sitta upp så jag vet inte hur bra detta stämmer.

Jag äter stilnoct
Jag har vad som kallas barnreumatism
Jag opererades i axeln för ca 8 månader sedan (känslan av högt blodtryck kom 2 månader efter operationen då jag gick hemma i 4 månader och det var då jag första gången sökte till VC)

Jag har haft "ont" i ryggen i flera år, inte jätteont, när jag sitter eller böjer mig på vissa vis. eller när jag ligger i sängen.
Placeringen är då ca 6cm under bröstvårta fast bak på ryggen 2-3 cm höger om ryggraden.

Jag dricker varannan helg, kanske något mindre under vintertid.
Jag röker när jag dricker, kanske nån gång emellan också men då pratar vi 1 paket på 2 veckor, annars runt 1 paket på en festhelg.

När jag dricker alkohol så är jag lite känd över att jag pissar så jäkla mycket, 1 gång i kvarten om man dricker öl, mina vänner kissar 1 gång i timmen på samma ölåtgång.
Dagen efter blir jag grymt bakis, antagligen för jag dumpar all vätska när jag dricker.

Jag har lite skummigt urin, vissa dagar har jag inte det.
kissar jag på kanten så blir ca 1/3 av vattnet täckt av 0,5mm skum.
kissar jag rakt i vattnet blir hela skumtäckt, något tjockare, lite av detta skummet drar sig tillbaka något efter några sekunder, inte så konstigt kanske med tanke på all luft som trycks ner i vattnet vid denna metod.

Det är väl de mesta jag har att säga, vad som är relevant och ej vet jag inte, jag tänkte att jag babblar på så får den som vill hjälpa sålla i informationen.

Jag är 170cm och väger 74kg.
för 1 år sedan vägde jag 70kg.
2 år sedan 67 kg.
3 år sedan 66kg.

Tack så mycket

/x
 Svara