från Njursten.se

Artikel: Symptom på njursten

Kan du ha drabbats av njursten? Läs symptomen här och se om de stämmer in på dig. Läs hela artikeln
 Svara
Therese
Gäst

molande värk

Jag har haft en molande värk på ena sidan ryggen. Misstänker njursten. Är det bara att låta det vara så länge som jag kan stå ut och inte har feber?
Svara
Annelie Bergström
Gäst

Värk över ryggdelen

Hej, jag har ständig värkt över njurarna och mest på de tider jag ligger ner. Jag har genomgått långvarig tandvårdsreparation med även antibiotika. Jag är stelopererad från midjan till bäckenbenet och nu upptäckt multipla skador i min nacke o operation är för riskabel och jag är mest sängliggande. Jag behandlas för smärtor med Norspan plåster, dos 25 mg/ vecka ocg tabletter Gabapentin Tevo 100mg 2 st per dygn samt Treo brus VB. Mina andra smärtor ger mig inte längre värk men har ett ihållande värk över bägge sidorna av ryggen i höjd av njurar. Som ung har jag haft grus i njurar efter kraftig medicinering av psykisk åkomma som sedan försvan. Jag är mycket trött, somnar mitt i en mening utan att ens veta det. Tar tabl Tavegyl för klåda från Norspanplåstren och plåstren är nu 3 st, 2 st 10 mg och 1 st 5 mg då jag får vätskade o brännande sår efter dem och de kliar vansinnigt. Jag är en kvinna 67 år och ryggen skadades redan under min barndom, men de senaste 10-15 åren gett mig ständig värk och blivit akutopererad då både urin och tarm inte funkat till slut o jag inte haft styrka i benen att ens stå upp.... Maken säger att min värk är av tabletter o plåster o borde sluta med dem. Själv klarar jag inte mitt dagliga liv hemma.
Svara
Annelie Bergström
Gäst

Njurvärk, varför?

Vill inte diskutera med andra än läkarna. Min mail är anneliehelene@tele2.se
Svara