Användare

Samsjuklighet

Hej!

Finns där någon som träffat en upptänklig mängd läkare, terapeuter, samtals-typer utan att få effektiv och framförallt - över tid - "tillräckligt"? Jag har prövat ett tiotal SNRI/SSRI, neuroleptika av olika sorter, nya mediciner som Voxra...

Jag började självmedicinera vid 20 med benzo. Vid 30 rökte jag Heroin, åt Lyrica, Imovane - inte sällan framför Sopranos. (Mitt favoritavsnitt är det vari Tony äter Prozac, Litium och Xanax; hallucinerar och träffar sin mentala status lägsta punkt - vad vi tittare känner.)

Jag har dåliga gener, har gjort märkliga val. Ingår i substitutionsbehandling, vilket är en fantastisk inrättning. Äter Ritalin, Voxra, Abilify och Buprenorfin, Stesolid just för stunden. Rör inte alkohol.

Vill bara må som en människa. Det vill säga kunna skratta, attraheras av kvinnor, vilja prata i telefon med vänner. Allt med ett klart sinne. Jag har låg ångestfrekvens. Men dödslängtan finns där, trots allt.

Någon som gjort liknanade erfarenheter?

Mitt Heroin-sug vinner fortfarande ibland. Är Metadon något som kan avhjälpa mer än bara opiatsuget? Vissa hävdar att det kan bota recedierande (sic.) nedstämdhet.
 Svara