Användare

Hjälp

Finns det någonstans någon människa som har lust till kontakt innan jag blir tokig.. Jag har ett alkoholmissbruk, jo jag är väl medveten..Jag förnekar inte, men vad hjälper det! Jag är fast, fast i ångest och frustration. Jag är 41 år, jobbar som restaurangchef på 3 olika ställen, dricker aldrig på jobb, sköter mitt jobb till punkt och pricka...är arbetsnarkoman och har inget privatliv.. eller jo när jag kommer hem på kvällarna så "unnar" jag mig 1-2 flaskor vin innan jag däckar/sommnar, går upp kl 08 och jobbar ibland 13-15 timmar, kommer hem och tar mina flaskor vin..sommnar och jobbar....Det konstiga är att jag kan jobba 18 timmar dagen efter mina 2 flaskor vin utan problem, jag är som en jäkla duracellkanin, folk i min omgivning fattar inte hur jag kan jobba så mycket, och då vet de ändå inte om mina problem.... Grunden till mitt drickande är sömnproblem och cancer 2006 som gjorde att jag aldrig kan få barn... vilket gör att jag blivit rotlös och rastlös.... bra kombo... not.. Så snälla någon som har lust att prata.. hör av er :) Ta hand om varann
Mvh- En Tjej som står på kanten till avgrunden
 Svara
Användare

Svar: Hjälp

Hej!
Såg ditt inlägg av en slump när jag sökte på info om antabus eftersom en släkting till mig börjat använda det.ville veta hur det funkar.

Läste det du skrev - svårt fatta hur du orkar men människan är märklig ibland. Vinnarinstinkt och överlevnadsinstinkt och förväntningar är starka krafter.

Hur mår du nu?

Samuel
Svara
Användare

Svar: Hjälp

Hej
Hur går det för dig?
Jag har liknande vanor som att varje dag hälla i mig åtminstone 2 glas, men oftast 1 flaska vin när jag kommer hem. Jag lärde mig det beteendet när jag jobbade på en reklambyrå när jag var yngre där chefen skällde ut mig för i stort sett allt. Då köpte jag Vino Tinto, kom hem, slet av korken och halsade, innan jag tog av mig jackan. Sen är väl livet allmänt buckligt som du säger. Knäppa adoptivföräldrar, valde en alkoholistman, kan inte få barn efter 4 provrörsbefruktningar, valde en ny alkoholistman som nu är nykter efter en massa år, har inga syskon, bröstcancer. Så visst finns det anledning att supa.
En grej som jag har börjat med är en anti-stress-länk jag har fått av Danderyd. Jag försöker att hitta 15 minuter och gör lite meditiation. Jag har också köpt affirmationskort som konstigt nog hjälper mig en hel del. Läs kortet, ta med dig en rad eller ord och försök säga det till dig själv ett par gånger om dagen. Alltså försök njut av nuet. Det går väl sådär, men skam den som ger sig! Nu har jag också fått en meditionsinstruktion (jo, jag vet, låter inte sexigt) som jag ska se om jag kan bli kompis med. Jag är ju som ett kylskåp eftersom jag äter antihormontabletter. Men jag har blivit en jävel på att gråta, en ny erfarenhet, haha.
Hur länge ska du orka leva i det tempo som du håller? Du måste ju samla ihop en hel förmögenhet på alla dina jobb? Men det måste ju slita på kroppen att jobba bara sena pass?!
Stor kram på dig
Svara