Artikel: Anhörig

Är din pappa en narkoman, din fru en alkoholist eller ditt barn en spelmissbrukare? Att vara anhörig till någon som missbrukar är ofta väldigt tungt och svårt, på flera sätt. Hur ska jag konfrontera, hur kan jag hjälpa och hur kan jag få stöd och hjälp till att leva mitt egna liv? Läs hela artikeln
 Svara
Vännen V
Gäst

Hur ska jag kunna hjälpa till mer ? Svara gärna då jag vet att jag inte är ensam, ju mer desto bättre

Jag har en vän som inte bryr sig längre dvs. Det dricks stora mängder sprit,öl,ja i stort sätt allt som går att berusa sig på och samtidigt äter min vän Benzodiasipiner, morfin mm i alla dess former och massa andra tabletter som jag inte vet något om, hur ska jag få vännen att förstå att det är färdigt nu och att barnen måste komma i första hand. Samtidigt som allt verkar hända (bara denna person) vilket jag vet är en del av missbruket men jag vill ha mer på fötterna för att kunna göra något bra och inte bli ovännen i detta totala kaos

Då vännen uppenbarligen inte kan vara ensam och mist x antal partners, körkort, lägenhet, bilar och massvis av andra saker som riktiga vänner etc. Suttit i fängelse x antal ggr. men trotts detta är en riktigt skön person och duktig på mycket, så jag känner att ag inte räcker till riktigt längre.

Jag har själv haft liknande problem (men inte så här mycket) men jag klarade att sluta på egen hand visst var det svårt men glädjen efter man vaknade upp är obeskrivlig. Tyvärr hjälper inte mina råd eller uppfattas inte av min vän
Svara