Alkolism

Min man är Alkolist även om han själv anser sig inte vara det..Men han dricker på helgerna börjar fredag slutar,söndag lr Måndag...Vi båda är just nu arbetslösa vilket inte är så kul..Han är en riktigt jävul som full och jordens snällaste som nykter..

Vi har varit ihopa 27år men nu orkar jag inge mer vi har 3barn tillsammans jag har 5 barn hade 2 innan..dem är nu stora förrutom sladdisen vi har på 10år..Denna gång kastade han ut mej vet ej vilken gång i ordning men det var den 9maj och Lilleman och jag sov hos hans syrra 2nätter till jag fick ett tillfälligt boende..han drack denna gång i 6dar och då var det så synd om han?!Men jag blir så heligt förbannad han är 51år!!
Men nu så har han varit till psyk och läkare och fått Antabus och vill att jag och Lilleman skall komma hem igen!!
Nej jag är för ärrad denna gång efter allt och har sagt att jag skall ha eget boende och vi får vara särbos,han tycker jag ä så elak för han äskar mej ju så djupt!!Där till ska tilläggas att han är sjukligt svartsjuk...Har försökt i nästan 27år hjälpa han men han har ej velat och nu orkar jag ej mer,så Lilleman å jag bor i ett tillfälligt rum tills vi får egen bostad..Är jag elak då jag ej orkar stötta honom då han börjat med antabus?!Har ej sett han sen 11 maj vill lr orkar ej se han heller..Han har försökt förr med antabus men gav upp pga att han blev så sjuk sa han!!Hmm ja men det ger sig efter ett tag,men handar om viljan!!Sen säger han så fint ja men pappa är alkolist!! Jaha men jag har en mor som var akolis som söp ihjäl sig för 2år sen hittade på altan stendöd.å stupfull,far som är periodar,syskon som ä alkisar.. du skulle aldrig få mej till att bli alkis..Det handlar om Psyket...mitt är för starkt för det..Men denna gång har jag fått nog,Vad gör jag?! Gör jag fel som lämnar han??Lilleman vill ej se han om han är full,hans andra 2 barn 19 och 25 är Arga på mej för jag lämnat han!!Hallå men jag vet varför ,när jag bott där har jag styrt upp allt nu när jag är där måste dem ställa upp på han och jag blir elaka mamman som lämnade deras stackars pappa!!Men dem tänker inte på hur deras mamma har blivit behandlad i alla år!!Vad är rätt vad är fel??!Seriöst jag vet inget ,mer än jag tänker inte leva med skiten längre..
Har skaffat mej blogg under senare tid för å få ur mej allt jag mår skit över för att orka leva..

cocarorinonasos.blogg.se

tacksam för råd och tips om någon har..
Just nu är jag en ben hård bitch tycker alla;( Men jag är en snäll människa som inte orkar mer efter 27år hoppas dem kommer förstå framöver att jag gjorde rätt..sliter med min 10åring på ett tillfälligt boende ett rum det är slitsamt,han är super lessen men vet vi måste ha eget..
Ensam Är Stark..Fast dä är fruktansvärt jobbigt..
 Svara
Användare

Svar: Alkolism

I mina ögon låter det som ett klokt beslut - nu får det vara nog. Gå inte tillbaka till han förrän han bevisat att han tar tag i sitt liv. Var stark Lilleman behöver stark mamma just nu, bra att du tagit bort honom från en sån hemsk miljö som alkoholism är.
Svara