Användare

Är jag ensam?

Jag ska sammanfatta min "historia" på ett så bra sätt som möjligt. Och jag hoppas på att någon där ute kan ge mig vägledning eller tips.

Jag är en kille på 26 år som i slutet på maj började få problem med ett tryck på följande ställen: kinder, precis ovanför ögonenbrynen, mellan ögonbrynen och bakom ögonen. Jag googlade en massa och läste att det kunde vara bihållsinflammation. Jag fick tips från vänner att använda mig av nasonex. Jag tog nasonex i ca 1,5 vecka och blev bättre. Trycket försvann. Jag vill tillägga att jag inte fick något grönt snor eller liknande vilket vissa verkar få. Däremot var jag väldigt täppt i ena nässborren (kunde inte andas in genom den) så mina slemhinnor har definitivt varit svullna.

Det var bra i cirka 2 veckor utan nasonex sen kom samma problem tillbaka som ovan. Fast denna gången hade trycket gått från att vara i pannan till uppe på hjässan. Jag började återigen med nasonex och det blev bättre igen.

Men i slutet på juli fick jag tillbaka samma problem och jag är rädd för att nasonexen inte funkar längre. Jag vill tillägga att jag inte har huvudvärk, Jag har bara ett tryck som sitter på samma ställe dvs - mellan ögonen och lite uppe på hjässan. Jag är inte heller ljuskänslig eller illamående.

Jag förklarade alla symtom för min läkare som gjorde ett neurologiskt test på mig och jag förklarade för honom att jag ville göra en CT eller MR för att utesluta.

Jag kan inte säga att mitt tryck "stegrar" men jag är konstant orolig för det värsta. Jag försöker samla mig och ta en dag i taget men det är väldigt jobbigt för jag gråter emellan åt i det tysta och försöker hålla humöret uppe när jag är ute bland vänner.

Min läkare sa att jag var "frisk" men jag vet ju inte..? Han trodde på spänningshuvudvärk men vet inte vad jag ska tro. Har någon kännt samma problem som jag?

Jag har sedan många år haft panikångestattacker och läst att spänningshuvudvärk kan bero på serotoninet att det är för lågt.

Behöver hjälp! :oops:
 Svara