Läkarna har gett upp

För att göra en lång historia kort, så har jag en sambo som lider av kronisk huvudvärk varje dag och har gjort det dem senaste tre åren.
Huvudvärken är såpass illa så att hon inte kan jobba flertalet dagar i månaden och är ofta sängliggandes. Ja, hela vårt liv på verkas av denna huvudvärk och det gör ont i mitt hjärta när jag ser henne lida.

Hon har fått prova det ena och andra, botox, topimax, triptaner etc Men inget hjälper och det har nu gått så långt att läkarna säger att dem inte kan göra något mer...

Min fråga helt enkelt;
Det måste ju finnas någon läkare i detta avlånga land som tar sig an extremfall och inte bara ger upp?

Tacksam för all hjälp vi kan få.
 Svara
Användare

Svar: Läkarna har gett upp

Har ni kollat med Migränförbundet ? Post- och besöksadress: Banérgatan 55, 115 53 Stockholm. Telefon: 08-660 55 35 e-post: kansliet@migran.org
Svara
Bia
Användare

Svar: Läkarna har gett upp

Hej Cizzi,
Ser att ditt inlägg är gammalt, men testar ändå att skriva. Har din sambo andra symtom än huvudvärk? Har själv haft kronisk huvudvärk i över 30 år, men jag har dessutom en massa annat. Så för att kunna ge någon rekommendation så behöver jag veta mer.
Mvh Bia
Svara