Användare

Har jag migrän?

Hej!
Jag är en tjej på 14 år som är lite orolig, jag tror att jag har migrän men jag är lite rädd för att det kan vara något allvarligare...

Jag fick det första gången för ca ett år sedan. Det började med att jag såg suddigt, jag fick svarta fläckar i synfältet (typ som när man råkat titta på nåt väldigt ljust och det känns som svarta "spår" av det en stund. Jag fick svårt att se vad som stod på mobilen och så. Efter ett tag så domnade min ena hand bort (kommer inte ihåg vilken) domningen gick upp i armen och sedan domnade käken bort och det kändes som att jag skulle svimma. Efter någon timma mådde jag som vanligt igen..
Sedan har detta kommit tillbaka ca 3 gånger såsom domningar och svarta fläckar i synfältet, det känns konstigt i hela kroppen och lite ont i huvudet vid dessa tillfällen...
Senast (ca 4 månader sedan) så åkte vi in till vårdcentralen och de sa att det inte var något farligt men de ville ändå kolla upp så jag skulle få en läkartid, vilket jag ännu inte har fått...
Imorse vaknade jag med jättemycket huvudvärk och att min högra hand domnade bort, nu är allt som vanligt utom jätteont i huvudet...

Någon som känner igen sig? Har jag migrän :???:
 Svara