från Migrän.se

Botox mot migrän

"Botox hjälper mot kronisk migrän. Det är dock inte helt klarlagt exakt hur det fungerar. Men man tror att Botox blockerar smärtsignalerna vilket gör att migrän inte kan utvecklas." Läs hela artikeln
 Svara
Susanne
Gäst

Botox mot migrän, var?

Jag har haft migrän i många år och väldigt ofta men de senaste åren har det blivit mer och mer anfall,nu är det minst 3dagar i veckan så man är ju helt slut,dessutom hjälper inga tabletter alltid och jag har verkligen provat allt som finns,så nu funderar jag på att be om Botox då jag har sett att det hjälpt en väninna till mig.Kan man be om remiss från sin neurolog till någon då han inte sätter sprutor?
Svara
Användare

Svar: Botox mot migrän, var?

Jag har haft migrän i många år och väldigt ofta men de senaste åren har det blivit mer och mer anfall,nu är det minst 3dagar i veckan så man är ju helt slut,dessutom hjälper inga tabletter alltid och jag har verkligen provat allt som finns,så nu funderar jag på att be om Botox då jag har sett att det hjälpt en väninna till mig.Kan man be om remiss från sin neurolog till någon då han inte sätter sprutor?
Vad jag vet är det inte så många neurologer i landet som behandlar migrän med Botox. I Stockholm finns det några. Jag är rehabiliteringsläkare i Göteborg och vi är vana att använda Botox mot spasticitet. För mig och mina patienter fungerar det väldigt bra. Du som har så mycket anfall borde prova profylaxbehandling med Botox. Du har inget att förlora. Sök på nätet och fråga dig fram. /Dr Patrik Säterö
Svara
sarasarasara
Gäst

kronisk migrän

hej
ingår botox behandling av region skåne?
kan man få ersättning från socialen när man har 0 i inkomst?
sist men inte minst
finns sådan behandling i Malmö ? för jag har inte möjlighet att åka nånstans förutom malmö , lund, ystad ..altså inom skåne region
Svara