Användare

Problem med magen efter maten !!!!

Efter jag har ett någon måltid blir min magen stulen, spänd, gaser som kommer ut som jag inte kan hålla emot och måste gå på toaleten efter varje måltid !!!!! Vad är det man säger till den här .. det är ockrångligt att jag är laktosintolerans och dricker laktos fri mjölk... :???:
 Svara
Medicine kandidat, histologiamanuens, ordförande Akutsjukvårdsklubben

Svar: Problem med magen efter maten !!!!

Hej!

Man skulle kunna tänka sig lite olika orsaker till dina problem. Om du haft det såhär länge skulle det kunna vara så att du lider av IBS; en sjukdom där man besväras av gaser och avföringsproblem, ofta varierande hård och lös avföring, och ofta får bråttom till toaletten. Det skulle också kunna vara så att du är allergisk mot något eller har något annat problem. Jag skulle rekommendera dig att gå till din husläkare för en utredning. Där kan du också få hjälp med läkemedel och andra typer av behandlingar för dina besvär. Ett tips är också att läsa på lite om IBS och se om du tycker att det stämmer in på dig. Om dina besvär är nytillkomna tycker jag att det är att föredra att du utreder dig.

Hälsningar,
Lovisa
Svara
Användare

Har blivit diagnostiserad med IBS men lyckades efter tålamodigt arbete komponera ihop en kost som helt botade mig. Det tog mig 3 år med internetstudier och tålamod. När jag till slut fick sista pusselbiten på plats blev jag helt frisk på 2 dagar. IBS botas endast med kost. Idag äter jag vad som helst utan att få symtom och har återupptagit mitt kaffedrickande ;)
Svara
Användare

Svar: hur gick du till väga med kosten?

Har blivit diagnostiserad med IBS men lyckades efter tålamodigt arbete komponera ihop en kost som helt botade mig. Det tog mig 3 år med internetstudier och tålamod. När jag till slut fick sista pusselbiten på plats blev jag helt frisk på 2 dagar. IBS botas endast med kost. Idag äter jag vad som helst utan att få symtom och har återupptagit mitt kaffedrickande ;)
Svara