Artikel: Tarmcancer

"Symptom, behandling och prognos vid tarmcancer skiljer sig beroende på vart i tarmen cancern är belägen. Tarmcancer drabbar oftast personer över 50 år. " Läs hela artikeln
 Svara
'Heidi'
Gäst

Hej. Jag är så orolig att jag har tarm cancer. De sista två veckorna har jag haft så ont i magen, i början värk och brännande känsla på olika ställen, bl. a. nära ändtarmen och runt omkring i magen. En av de första dagarna var det väldigt sjukt på vänstra sidan och då var jag helt slut. Är öm och svälld i buken. Doktorn tror det var möjligen inflammerad tarmficka, kände bara på magen och i ändtarmen. Blodprov ok. Beskrev kanske inte alla smärtor eller känslor. Har även haft förhöjd temperatur i dessa två veckor och klarar inte av att äta vanlig mat utan att få ont så lever på smoothies och soppor för att vila tarmen men ändå blir jag inte bättre. Ska kollas med kamera i tarmarna om 6 veckor så att tarmarna får vila, men jag klarar inte att vänta så länge!!! Jag är så trött, är väldigt lättirritetad, har ångest och nedstämdhet och känner lätt att jag vblir arg och har inget tålamod alls med mina barn och tror att jag kommer att dö i cancer. Finns det andra sätt att kolla än med kamera så det kan göras innan 6 veckor? Tror att jag har haft tidigare känningar av ibs/hemmorojder symtom och funderar även om de smärtor jag trott var p,g.a. cysta på äggstock har varit i tarmarna istället. Tack. Heidi
Svara