Användare

Illaluktande och kladdigt sår på pungen och "mellangården"

Hej,

För ett bra tag sedan så har jag fått ett rött, kliande och "köttigt" sår på vänstra sidan av min pungsäck. Den börjar klia mycket när man väl rör vid den men annars kliar den inte alls, jag har inte använt någon salva eller något på den eftersom jag trodde den skulle försvinna med tiden. Den ligger precis där vars pung möter lår och det blir oftast fuktigt där för att jag är överviktig.

För några dagar sedan så var jag i Stockholm, där var jag ute och gick mycket i värmen så de blev oftast svettigt, helst runt "mellangården", lår och penis plus att jag hade ganska tighta byxor och underkläder då och de ledde till att dom skav väldigt mycket mellan mina lår och på sidan av pungsäcken.

Nu när jag kommit hem så ser jag att jag har fått sår i vecken på pungsäckens högra sida (likadant som på vänstra sidan) och jag har också sår i "mellangården" och runtomkring vars kläderna skavit.

Vad kan det vara? Dom är illaluktande, mörkröda, varar och dom kliar när man rör vid dom. Dom är aldrig torra utan dom är alltid fuktiga.
Jag är oskuld så det kan knappast vara nån könssjukdom, nu har jag börjat lägga salva på dom men det verkar inte göra mycket.
Jag har också börjat duscha varje dag för att kunna få bort lukten samt att jag har mjukisbyxor utan underkläder för att lufta det och för att de inte ska skava mer.

Om det finns tips på nån salva eller liknande, lämna gärna en länk till en bild på den eller liknande.

Tacksam för svar :)
 Svara
Användare

Svar: Illaluktande och kladdigt sår på pungen och "mellangården"

Hej Domt, du skriver själv att de uppstår där kläderna har skavt. Jag tolkar det som att det är skavsår från fuktiga kläder mot hud. Det kan även uppstå om dina lår skaver mot varandra när du går. En salva kan säkert vara skönt att använda när skavet redan har uppstått, men jag skulle rekommendera funktionsunderkläder för att undvika att de inträffar.

Först tolkade jag ditt inlägg som att du trodde du hade fått någon slags könssjukdom, men så verkar ju inte vara fallet. På denna sida kan du läsa om olika symtom på könssjukdomar. Hoppas du får ordning på problemet! :)
Svara