Artikel: Efter nya rekommendationer väljer fler kvinnor spiral

"Allt fler kvinnor väljer hormon- eller kopparspiral som preventivmedel. Detta efter att spiral nu rekommenderas som förstahandsalternativ som preventivmedel – även för kvinnor som inte varit gravida." Läs hela artikeln
 Svara
Ellinor Collin
Gäst

värt att kolla innan insättning av kopparspiral: gruppen kopparöverskott / kopparförgiftning med eller utan spiral på Facebook. Vi är många med biverkningar trots att det enligt sjukvården inte finns.
Svara
Linda Andersson
Gäst

Att rekomendera spiralen är ren idioti enligt mig. Jag blev kraftigt deprimerad av den. Hjärnan slutade att fungera fick extremt ont i kroppen. Tappade 50% av allt hår på huvudet jag som annars har väldigt tjockt hår. Nej fy för kopparspiralen. Undvik den som pesten!
Svara
Sten
Gäst

Kopparspiral

Jag har precis sättit in min kopparspiral och jag har läst lite om det. Har sett att många skriver att de får fler flytningar, men är det illaluktande flytningar de menar?
När ska man oroa sig för infektion?
Svara
Emmelie
Gäst

Nej till kopparspiral

Mådde väldigt dåligt av min kopparspiral trots att det "inte finns några biverkningar". Efter att ha levt med depression, kraftigt försämrat minne, yrsel + 10 andra påtagliga biverkningar tog jag tillslut ut den. Nu 6 månader senare börjar äntligen känna igen mig själv igen. Rekommenderar inte.
Svara