Ny Användare

Eksem

Fick kliande, stickande, brännande utslag, på ryggen, som börja 1/1 2015, områden blev röda o svullna.
De har sedan vandrat, mest på baksidan av kroppen och armar, samt i handflator, är nästan helt borta på ryggen. Inget i ansiktet, ännu. Jag är bosatt på Malta, nu är jag sedan den 17/12 2014 på Gran Canaria.
Varför jag är så van vid sol, är så gott som alltid mycket brun på just ryggen. Har köpt olika salvor på Apoteket för att mildra utslagens kliande, jag river sönder mig på armar o ben. Nu är det soligt här på GC och jag vill helst sitta inne, men undrar ifall ni hört om detta tidigare. Jag älskar fisk o skaldjur, har aldrig tidigare fått reaktioner av det, men kan man få det på ålderns höst, är 68 år. Har medicin mot högt blodtryck, och haft samma tabletter i många år, vill utesluta även det. Skulle bli mycket tacksam för svar, som kan ge mig vägledning fram över
Tack på förhand
BRa
 Svara

Hej Bibbilee

Ledsen för sent svar, vi har haft lite tekniska problem. Jag tycker du ska besöka en hudläkare för att se om e kan hjälpa dig att ställa en diagnos. Det är svårt att ge några råd när jag inte vet vad det är.
Lycka till
Svara