från Stroke.se

Artikel: Hur påverkas kroppen?

"Kroppens fysiska och kognitiva förmågor samt personligheten påverkas av en stroke. För anhöriga och närstående kan det vara svårt att relatera till de minnessvårigheter och den personlighetsförändring som vissa får. " Läs hela artikeln
 Svara
Wafaa el Hassan
Gäst

Jag får blått märke helt plötsligt i mitt ben och det har hänt mig tre gånger nu i fyra månader ,är det ngt tecken för stroke ,,,så hörde jag talas om men vill vara säkert ,,kan ni hjälpa mig att veta det,
Med vänlig hälsning,
Svara
Ahmed Svensson
Gäst

Hej! <3 (: Du bör söka upp sjukvårdsupplysningen eventuellt någon kompis. Som kan hjälpa dig. Jag känner mig ledsen för din skull. Ät mycket, träna och
Svara

Det vanligaste tecknet på stroke är en förlamning eller känselbortfall någonstans i kroppen. Men om du är orolig för vad som är fel tycker jag att du ska ringa sjukvårdsupplysningen på telefonnummer 1177. Berätta om dina problem så hjälper de dig.
Svara
Richard
Gäst

Har värk i vä armbågen sen ca 2-3 veckor tillbaka. Värken har även gjort framförallt underarmen orklös. Nattetid får jag även domningar i båda händer ut i fingertopparna.
Svara
Ny Användare

Richard, samma sak hände mig.

Det visade sig att jag ofta satt med armbågen mot mitt skrivbord länge när jag pluggade, och att jag kom åt "el-arne" ofta. Jag lutade även armbågen mot skrivbordet nära el-arne ofta med.

Jag tappade kraften i underarmen och hade domningar i fingrarna. Först domnade lillfingret bort och sedan ringfingret, och jag tappade styrkan i grepp.

Hoppas detta hjälper dig!

mvh
Andreas
Svara
Ahmed Svensson
Gäst

Hej! Vi undrar hur det är och ha stroke och vilken ålder den framträder i? <3
Svara