Artikel: Starroperation vid grön starr

Om varken ögondroppar eller laserbehandling hjälper vid grön starr, glaukom, kan starroperation bli aktuellt. Läs hela artikeln
 Svara
liza utterström
Gäst

starroperation

min mormor hade gråstarr som då inte gick att operera sas det. nu har min mamma första haft gråstarr blivit opererad och blev bra, sen nu många år senare svalt hon sig självvi upptäckte det hon fick grönstarrå det det gick jättefort. hon fick vänta jättelänge på en tid på ögonkliniken. 1,5 månad då var det för sent hon kunde inte själv se så hon kunde svara vid undersökningen. i artiklarna nämns inte något om ålder, gör man undantag så att man inte kostar på gamla människor operation? sorgligt i så fall då man är nästan blind å nästan döv är det svårt att leva man blir utanför eftersom man inte förmår uppfatta omvärlden eller kan kommunicera själv. min mor är inte senildement men lever med dessa svårigheter, tycker det är skamligt att vi inte bättre tar hand om våra äldre som har byggt upp det här landet. man nekar dom tandvård, men det går bra om man kommer från ett annat land, dom får till och med förtur. riktigt att hjälpa men inte om det innebär att våra gamla får sitta emellan
Svara