Användare

Skillsmässa eller ? annan utväg.

Hej.
Jag har skuldkänslor och mår inte bra då jag vill skiljas.
Men vi har växt ifrån varandra fullständigt sedan yngsta dottern
flyttade för 8-9 år sedan. Barnen var de som höll samman vår familj.

Vi har varit gifta i 35 år o växt ifrån varandra.
Egentligen har vi aldrig haft gemensamma intressen så det är ingen nytt, sedan 2 år har inget intimt längre, gör inget längre ihop än de vardagliga efter jobbet. Se på Tv o äta ihop.
Det vi gör tillsammans är 2-3 utlandsresor. Hon har inga behov av att träffa folk så det är sällan vi bjuder hem någon. Jag vill gärna träffa andra människor, gärna bjuda hem någon men det blir inte av när hon inte vill. Jag gillar o dansa, träna och röra på mig medan hon helst sitter hemma. Vi grälar inte, har det ordnat med ekonomi o allt, bra jobb osv. Men det finns ingen glädje o kärlek längre, utan det är en vänskap.
Jag har länge tänkt på att ska jag få leva ett liv med glädje, kärlek o allt som gör livet värt att leva måste jag göra något jag helst inte vill men ser ingen annan utväg än att vi skiljer oss. Hon är inte intressera av att träna, träffa folk, osv.osv det jag vill och det blir rätt onaturligt och inget hon egentligen vill om hon bara ändrar på sig för att göra mig nöjd men hon själv känner sig tvingar för att vi inte skall skiljas. Så vad har vi för alternativ ? Jag känner mig som en dålig människa för jag gör min nuvarande fru ledsen o illa genom att jag vill skilja mig. Även mina vuxna barn blir drabbade o kanske tycker jag är en dålig pappa. Jag är beredd o gå o prata med någon men min fru vill inte det. Vad har jag för val ?
 Låst
Användare

Svar: Skillsmässa eller ? annan utväg.

Man lever en gång och det du funderar på gör minst 100000 andra varje år. Varför skall hon få bromsa ditt liv när du mår dåligt. Barnen kan fortfarande se sin mamma när dom vill och ungarna är inte småbarn längre, så ta steget och lev livet. Du får inget problem med ett nytt liv och ny relation. Om hon förpassas in i ensamheten är inte ditt problem eller ansvar.

Lycka till.
Svara