mmt
Användare

mamma till depressed vuxen dotter

Hej!
Jag är mamma till en 30 årig dotter som har haft depression och ångest problem snart i 17 år. Jag har tagit henne till psykologer under alla dessa år och hon har själv sökt hjälp. Det är väldigt lång historia men som kort hon har skaffat ett barn av en man som jag förstår inte om hon älskar honom eller hatar, hursom helst hon kommer inte överens med honom en sekunt och stötter bort honom hela tid fast inte tål hans frånvaro en sekund heller. Jag jobbar heltid själv men ställer nästan varje veckohelg upp för barnpassning. Och ekonomiskt hjälper jag henne ofta. Redan vid barnets några månader gammal orkade hon inte och insisterade att jag skulle stanna hemma och sköta hennes barn. Barnet är två år nu och precis har börjat gå på dagis. Min dotter slutar inte med sin krav på mig att ta hand om barnet mer permanent vilket ser jag inte jag själv nån ork hos mig att göra det. Dottern nöjer inte sig med så mycket hjälp jag kan erbjuda henne. Hon bråkar mycket med sin man och ställer till stora konsekvenser som bla grannar ringer till polisen och socialen och barnenheten blir involverade. Då min dotter känner sig hotade av alla hål och blir ännu mera deprimerade och får ångest. Och när hon blir så blir hon mycket elak mot mig och anklagar mig till mycket onda saker. Men jag tar inte åt mig men samtidigt är jag helt uppgiven och vet inte vad som är rätt eller fel. Just nu är vi osams igen i 4 dagar och snart är det helg igen och jag vet att hon har det jobbigt med barnet. Men jag vågar inte ringa henne och fråga om hon vill ha hjälp med barnpassning under helgen. Jag vet inte om jag ska låta det vara för längre tid denna gång eller ska jag kontakta henne iallafall. snälla hjälp mig ur denna problem. Med vänliga hälsningar MMT :/
 Låst