Användare

Behöver jag söka hjälp?

Hej,

Under ett par månader nu har jag haft väldigt svårt för att känna något. Detta har hänt tidigare men aldrig så lång tid och jag vet inte vad det är eller vad jag ska göra.
Jag hamnande för några månader sedan i en jobb situation där jag känner mig understimulerad och där jag inte har riktig kontroll över mitt arbete då det är en rörig organisation.
Jag har inte mycket att göra vilket känns jobbigt och jag är en person med mycket kontrollbehov.

Innan har jag tränat mycket men jag gjorde illa mig och går för närvarande på behandling men det hindrar egentligen inte min träning. Men jag känner att all motivation är som bortblåst, för älskade jag att träna och såg alltid fram emot gymmet men nu är det som att diska. Något jag bara måste göra.

Jag håller oxå på med stand up på min fritid men även det känner jag inte något för nu.

Innan jag åkte på semester kände jag väldigt ofta att hjärtat slog dubbelslag men det är borta nu. Dock kände jag mig inte så upphetsad av att åka på semester.

Känner dock att jag ibland blir väldigt blixt irriterad på andra i min närhet.

Började för ett tag sen träffa en underbar tjej som har blivit förälskad i mig. Tyvärr känner jag inte lika mycket för henne men jag vill det. Dock kan hon få mig att skratta till ibland och jag tycker om att umgås med henne och ge henne presenter ibland. Jag känner inte riktigt att jag kan lita på henne fullt ut och det känns lite jobbigt att öppna upp sig och berätta att jag inte känner så mycket för något. Känner tyvärr inte heller att jag saknat henne eller någon annan för den delen under min semester.

Jag har blivit blixtförälskad två gånger tidigare i mitt liv och det slutade inte bra. Tjejen jag träffade innan, vid endast två tillfällen, var jättekonstig o skrev många märkliga sms och mail till mig. Jag fick blocka henne men hon skickade mail ibland ändå och det sista fick jag så sent som för två månader sen. Hon stalkade mig med andra ord i flera månader över mail efter att jag sagt att vi skulle sluta ses.

Jag vet inte vad jag ska göra, tror inte det syns på utsidan. Jag kan skratta ibland och ler mycket men jag känner mig inte rolig eller jätte mycket glädje alls. Har inget självskadebeteende och inte heller några svårigheter att ta mig an och göra saker.
Tänket att det var höst depp men efter två veckor solsemester känner jag ingen skillnad. Kanske ska jag testa att träna mer som jag gjorde förr, har hört att det är bra vid depressioner. Eller ska jag gå till en läkare? Vad gör man i såna här situationer när man känner så här?
 Låst