16 år behöver hjälp

Hej jag är en tjej på 16 år, jag vet inte vart jag ska börja eller vart jag ska sluta, jag är förvirrad just nu, helt tom, När jag var yngre så vart jag mobbad, jag hade inte bra självförtroende jag grät hela tiden osv.. Efter nåt år fick jag bästa självförtroendet o älskade o prata o visa upp mig. Mitt problem är att jag har extrema humörsvängningar, Vet inte ens vad jag skriver, Inbillar jag mig alla dessa känslor, jag har varit deprimerad 1,5 år med självskadebeteende osv.. Älskar knivar och eld. När jag var yngre hade jag grova tankar om hur jag skulle skada mig själv te.x. Om jag såg en bro att jag skulle hoppa eller om jag såg en kniv att skära av mina fingrar. Brukade tänka hur folk skulle dö och varför och vad jag skulle göra. Hallucinerade då o då röster, har haft några sömnparalyser och gått i sömnen och grova sömnsvårigheter vissa perioder och andra att jag sover hela tiden, allting är så blandat, mina känslor är upp och ner känner allt samtidigt kan va glad ena stunden och deppig andra det pendlar hela tiden, det känns som att jag inbillar mig sllt, vissa stunder är jag normal, vet inte vad jg ska göra, ingen märker av det är så bra på att dölja det, jag hår från tom/förvirrad/ångest till världens gladaste och sedan till depressioner och självmordstankar. Ingen förstår mig, känner mig ensam, dom frågar mig "varför känner du så" eller "någon anledning måste det finnas" Ja ibland finns det, men fen mesta tiden inte, jag håller på och göra en adhd utredning nu har varit hos psykologen men vågar inte berätta nåt, försökte till min skolsyster men hon brydde inte sig, snälla hjälp mig, vågar inte säga nåt t mina föräldrar försökte sammanfatta det kort men de e mycket mer.. :(/ ledsen tjej :???:
 Låst