Användare

Rotfyllning

Hej
jag rotfyllde en tand för ett par år sedan som för ca två månader sedan blev infekterad. Jag har sett en tydlig spricka på tanden som såg grå ut. Min tandläkare sa att jag var tvungen att göra om tanden eller dra ut den. Om den var sprucken vid roten var jag tvungen att dra den. Jag frågade om det skulle kosta extra att titta om de var sprucket annars ville jag dra den med en gång. Men hon sa att det kostar samma pris 1 500 kr

Hon hitta ingen spricka och började borra i den och täckte den sedan temporärt. Tandväggen var nu extremt tunn.

På nästa återbesök borrar hon ännu mer och när hon fyllt tanden ännu en gång temporärt, så borrar hon i den sprickan som suttit på sidan av tanden och säger att sprickan förvärrats och därför borrar hon för att lätta på trycket.

veckan där på spricker tanden. Jag anser att med tanke på hur tunn tandvärken varit och att hon tunnar ut ännu mer där sprickan sitter gjorde att den sprack. Hon borde kunnat förutse detta?

Nu kommer jag få dra tanden och har genomlidit två timmar borrning i onödan.

Vad ska man rimligtvis betala för detta?
 Svara
Användare

Svar: Rotfyllning

Nästan omöjligt för oss att svara på det eftersom det är flera behandlingar och rätt omfattande sådana. Allt beror ju på hur omfattande behandlingarna varit m.m

Man vet inte heller vad en annan tandläkare här skulle göra för slags terapi, kanske inte alls samma som den tandläkaren gjorde.

Bäst skulle vara för dig att komma på en undersökning/kontroll för att se vad vi på Aqua Dental kan erbjuda dig och vad det skulle kosta men det blir ju som en ny/framtida behandling.
Med vänliga hälsningar,

Christina Gripenberg, tandsköterska
Aqua Dental
Svara