Visdomständer

Hej!

Jag har en fråga ang visdomständer.

Situationen är att jag har just fått alla fyra visdomständer igenom tandköttet, jag har redan trånga käkar och hade tandställning för just det samt vad de kallade "krokodilbett" som barn.
Problemet med detta är att det finns helt enkelt inte plats, jag får titt som tätt galen tandvärk och kan inte gapa och hela ansiktet känns svullet. Nedre käken är mer besvärlig än den övre, även trängre.
Hur kan jag gå tillväga för att få dra ut visdomständerna?
Har träffat på flera tandläkare som säger att de inte är något problem och att det kommer lösa sig av sig självt vilket det inte gör.
Vet inte riktigt vart jag kan vända mig så hoppas på att få rådgivning av dig och ett steg i rätt riktning :)

Tack på förhand!
/ bekymrad
 Svara
Användare

Svar: Visdomständer

Hej!

Utan att kapa tråden från dig eller van Diggelin rekommenderar jag dig att besöka en tandläkare igen. En tandläkare som lyssnar på dig och dina behov. Att säga "det kommer lösa sig själv" låter som en trött landstingstandläkare som inte kan lyfta tillräckligt med subvention för att dra ut fyra visdomständer. Gå till en privat tandläkare är min rekommendation. För tandvärk orsakad av visdomständer är horribelt.

//Henrik
Svara